Jump to content
Sykepleiediskusjon

Eksamen i anatomi, fysiologi, mikrobiologi og hygiene


susaton

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg går første året på sykepleien, og har strøket på anatomi eksamen to ganger(les: jeg har kun ett forsøk igjen, hvis ikke må jeg hoppe av studiet i 5år). Tankene som svirrer i hodet mitt nå, "bør jeg ikke bli sykepleier?", "klarer jeg virkelig ikke dette?".

 

Jeg har nå hele sommeren på meg til å lese, og trenger ALT jeg kan av gode tips, råd og forskjellige studieteknikker. Da jeg tror studieteknikken min er det største problemet. Jeg vil så virkelig klare dette, og jeg brenner for dette yrket. Jeg er utdannet helsefagarbeider fra før av, men teori og pugging, er ikke min sterkeste side.

 

Så jeg håper å få tips fra dere som har slitt med denne eksamenen selv, også dere som har klart den uten problem.

 

Litt av planen min er å besvare gamle eksamensoppgaver.

 

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Tror ikke nødvendigvis det trenger å bety at du ikke passer som sykepleier! Det viktigste er at du syns det er interessant! Studieteknikk har vanvittig mye å si!!

 

Folk lærer på forskjellige måter. Men jeg kan jo si hva som alltid har fungert bra for meg!

1) møte forberedt til forelesninger, ha forberedt evt spørsmål fra pensum til forelesnigene.

2) ta notater under forelesninger, følge med, spørre hver gang jeg lurer på noe, og gjerne prøve å resonnere meg videre i en tankerekke som læreren allerede er inne på. Når man da spør om dette, vil man huske svarene man får, og pensum sitter bedre