Jump to content
Sykepleiediskusjon

Refleksjonsnotat..


Guest Lene

Recommended Posts

Hei:) Er i første praksis på sykehjem nå, og skal skrive refleksjonsnotat, men noe usikker på hva jeg skal skrive om.. Har bare hatt noen bli kjent dager og tatt noen stell.. hva skriver dere refleksjon om? Kan jeg skrive det ut i fra et helt enkelt morgen/kveldsstell?

Link to comment
Share on other sites

Du kan skrive om en eller annen hendelse som har skjedd eller prosedyre du har gjort, for eksempel et stell ja. Skriv om hva du tenkte i situasjonen, hva gjorde du bra, hva ville du gjort annerledes, hva lærte du. Altså reflekter rundt situasjonen for å lære.

Link to comment
Share on other sites

Da blir det stell denne gangen ;)

Er så utrolig stille på avdelingen jeg er på og minimalt med sykepleieroppgaver, så føler igrunn jeg gjør det samme dom jeg har gjort de siste 10åra :/

får håpe det blir litt mere spennende og reflektere over etter hvert :) Takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

Lurer på dette jeg også, det er ikke noen som har et eksempel å komme med? Eller utdrag fra en refleksjon dere har skrevet?

Jeg har dessverre ingen erfaring med å skrive reflaksjonsnotat. Hvis du søker på forumet på reflaksjonsnotat, kommer det opp endel poster om temat. I denne posten er det satt opp et skjema som kanskje kan være til hjelp: http://sykepleiediskusjon.net/index.php?showtopic=1314&hl=refleksjonsnotat

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest Sir

Jeg har eksempler, men fikk ikke limt inn her. Kan sende på mail om ønskelig :)

 

Vist du forsatt er her send på Sir_mikkelsen@hotmail.com

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy