Jump to content
Sykepleiediskusjon

Gruppeleder sykepleier


Passion87

Recommended Posts

Heisann dere! :)

 

Jeg har et spørsmål ang en jobb jeg har søkt på som heter "Gruppeleder sykepleier" til tittel. Jeg trodde først at det var som avdelingsleder, men nå har jeg blitt litt usikker på hva det egentlig vil si å være gruppeleder i sykepleien. Er det noen av dere som vet? Jeg tenker at det kanskje er at jeg skal stelle og pleie pasientene som alle de andre i avdelingen, men skal i tillegg fungere som en gruppeleder..(hva enn det skal bety i arbeidsoppgaver?) Hehe, ble litt rotete dette, men håper dere skjønner hva jeg mener :)

All svar mottas med takk!

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ring kontaktperson i annonsen og spør :)

Har vært gruppeleder på sykehusavdeling før, men da var det noe som gikk på rundgang blant sykepleierne i avdelingen hver dag. Det gikk ut på å ha medisinansvar, gå visitt, ansvar for telefoner til kommunen osv. Har ikke hørt om at denne oppgaven settes til en person alene og lyses ut som en egen stilling.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg jobbet på sykehjem var det en gruppeleder på hver gruppe/avdeling. Vet ikke helt hvilken funksjon de egentlig hadde. De var ute i avd som andre spl. Så hadde de kanskje noe ekstra på papirarbeid og noen ekstra ting de hadde ansvar. Ikke noe ekstra lønn... Fra sykehus er jeg vant til det samme som Feline. Da er det jo som regel den som kjenner gruppa best, og det varierer jo fra dag til dag.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar, dere:)

Jeg har vært på intervju på denne jobben i forrige uke og det virker som det er slik at gruppeleder har ansvaret for en gruppe pasienter på 20stk. Gruppeleder skal være ute i stell osv, men ikke så mye som de andre pleierne. Den har ansvar for å lage til medisinene, bestille medisiner, være med på legevisitt, ha kontroll på alle pasientene, jobbe med de andre lederne/gruppelederene, alle avgjørelser skal tas med gruppeleder osv. Så det er litt mer ansvar en gruppeleder har enn en vanlig sykepleier. I tillegg jobber de visst kun dagvakter i uka, men 3.hver helg. Da har vi lært noe i dag og:)
Skulle ønske jeg fikk denne jobben, men ingen har ringt meg enda :( Typisk...men men, var ikke bra nok jeg da..

Link to comment
Share on other sites

Nå har ikke jeg kjennskap til verken deg eller arbeidsplassen, men har bare lyst til å si at hvis det viser seg at du ikke får jobben så handler det ikke nødvendigvis om at du ikke er bra nok :)
Du har ikke jobbet et år engang som sykepleier, så hvis de har mer erfarne sykepleiere som søkere så er det mer sannsynlig at de vil bli ansatt i en slik stilling fremfor deg. Det betyr ikke at du må ta det personlig! Jeg må presisere at jeg ikke kjenner deg, og aner selvfølgelig ingenting om intervjuet du var på, men jeg må jo være så ærlig og si at det var ambisiøst å søke på en slik stilling (som du tilogmed trodde var en lederstilling) etter så kort tid som sykepleier. Du virker som en veldig ålreit jente, og jeg er sikker på at du vil få en sånn type jobb en gang i fremtiden om det er det du ønsker! Fortvil ikke, det kommer flere stillinger :)

Link to comment
Share on other sites

Hei Apoptose!

Du har helt rett i det. Hvis det er mer erfarne sykepleiere enn meg som har søkt på jobben så er det klart de heller ansetter dem :) De skulle ha 3 gruppeledere på sykehjemmet. Grunnen til at jeg har søkt på gruppelederstilling allerede nå er fordi jeg har erfaring med å være leder fra tidligere jobb (ikke innen helse). Derfor ønsket jeg å prøve meg innenfor helse, siden jeg synes det var spennende sist gang. Det som irriterer meg mest er ikke at jeg ikke har fått jobben, men at de ikke har ringt meg tilbake slik de lovet at de skulle.(samme om svaret var ja eller nei). Men, av erfaring vet vel vi fleste at mange ikke holder det de lover, dessverre. <_<

 

Takk for at du er ærlig og sier meningen din! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy