Jump to content
Sykepleiediskusjon

Nyutdannet spl på KK (gynekologisk avd.)


Guest Mari

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg lurer på om jeg skal søke sommerjobb på kvinneklinikken (HUS) på gynekologisk avdeling. Er ferdig utdannet sykepleier våren 2015. I utgangspunktet ønsket jeg ikke å begynne å jobbe på sykehus, men akkurat denne avdelingen virket spennende. Jeg interesserer meg for kvinnesykdommer, i tillegg innbiller jeg meg at det er lite stell på en slik avdeling (er lei av stell). I stillingsannonsen stod det også at en slipper nattevakter, noe som er en fordel. Det stod også at de har en type fadderordning, noe jeg anser som positivt. Noen som har erfaring med å jobbe her, evt. på en tilsvarende avdeling? Er det en typisk avdeling med høyt tempo og mye som skjer, eller er dette en mer rolig avdeling?

 

Takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

Jeg jobbet på gyn mens jeg var student og den første sommeren som nyutdannet, det var delt inn i generell gyn og kreft.

 

På kreftdelen var det mye stell, gjerne eldre kvinner, mye medikamenthåndtering. Hadde gjerne ansvar for 1-2 pasienter per vakt da det var "mye" med hver pasient, følte at man hadde tid til å gjøre en god jobb. Fikk følge opp pasientene over alt fra noen dager til flere uker. En del sykepleieprosedyrer.

 

På generell-delen var det gjerne yngre kvinner, både planlagte operasjoner og mye ø-hjelp, så der varierte dagene veldig om det var travelt eller normalt tempo. Lite stell, og mange av pasientene var bare innom et kort opphold. Syntes det var mer variert på den generelle delen, alt fra abort til svangerskapskvalme til operasjon av godartede svulster...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy