Jump to content
Sykepleiediskusjon

Nyttige apper?


Florry

Recommended Posts

Guest spl.stud.

Som student bruker jeg hvertfall følgende apper:

Felleskatalogen

Legevakthåndboken (Helsebiblioteket)

MedRegning (medikamentregning)

Pediatri (Helsebiblioteket)

 

Mvh.

Spl.stud. 2. året.

 

Link to comment
Share on other sites

Den viktigste appen for min del, spesielt som ferdigutdannet, men også til en viss grad i studietiden er nok Felleskatalogen. Går ikke en dag uten at jeg bruker den. Ellers brukte jeg medikamentregningsappen mye i sammenheng med eksamen i det, den kostet vel 29,- i sin tid, som jeg syntes var vel verdt det!

Link to comment
Share on other sites

Mange bra forslag. Bruker dere disse på privatmobilene deres på jobb? Eller har dere egne mobiler/nettbrett etc på jobb som dere bruker? Føler ikke helt for å bruke mobilen min i jobb, bl.a. pga jeg ikke vil ha bakterier på den (selv om man ideelt sett skal være helt ren på hendene etter vask/sprit).. :unsure::D

Link to comment
Share on other sites

Vi får ikke lov til å bruke privatmobil med felleskatalogen på jobb, upraktisk å kun kunne slå opp medikamenter på vaktrommet på PC... Jada har jo en felleskatalog i bokformat også, men den er så tungvint, og den også befinner seg jo på vaktrommet. Behovet for å slå opp et medikament skjer gjerne når du er hjemme hos en bruker og de kanskje har spørsmål om medisinen f.eks. Legger også dosett hjemme hos brukeren, ikke på vaktrommet.

Link to comment
Share on other sites

Der jeg er i praksis nå får vi bruke mobilen på medisinrommet og på vaktrommet, men ikke ellers. Får heller selvsagt ikke gå rundt med den i lomma.
Selv om man er ren på hendene før/ved bruk, så spriter jeg alltid telefonen før jeg går hjem fra jobb :)
Tenker at telefoner har godt av en runde med sprit avogtil uansett :D

Takker for mange tips! Felleskatalogen hadde jeg fra før.
Og en medikamentregningsapp.
Idag fant jeg også ut at shb.no har en app, så den har jeg også lastet ned.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy