Jump to content
Sykepleiediskusjon

Jobbe med psykiatri i studietiden, Oslo


Guest Janne

Recommended Posts

Jeg vil gjerne jobbe som pleieassistent i psykiatrien mens jeg studerere, men jeg vet ikke om noen steder på søke i Oslo? Har nok ikke nok erfaring til sykehusene og akuttmottakene, men tenker mer på psykiatriske institusjoner og lignende. Vet om Gaustad sykehus og Diakonhjemmet, men ikke noen andre! Har noen forslag? Det ligger ingen stillinger ute, men kan man bare levere søknad i resepsjonene? Har noen av dere erfaring fra jobb i psykiatrien? Går 1. året på sykepleierstudiet:)

Link to comment
Share on other sites

Det er jo akuttpsykiatri på Lovisenberg sykehus, dikemark litt utenfor byen, Vor Frue hospital som er et sykehus kun for psykiatri, ellers er det drøssevis av insitusjoner for rus og psykiatri, samt omsorgsboliger for psykiatri/psykiatrisk hjemmesykepleie. Hvorvidt man får jobb som sykepleiestudent vet jeg derimot ikke!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Ullevål sykehus har vel også fortsatt psykiatrisk avdeling. Oslo Hospital er kanskje lagt inn under Lovisenberg, men det er også en psykiatrisk institusjon. Litt utenfor byen har vi Dikemark som Pally nevner, men også Blakstad.

Da jeg studerte var det flere av medstudentene mine som jobbet på Gaustad eller Dikemark.

Jeg ville tatt direkte kontakt med sykehusene og spurt om de hadde jobb. Vil tror at det er relativt lett å få jobb i psykiatrien.

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy