Jump to content
Sykepleiediskusjon

Har fått jobb på sengepost, men vurderer å søke på en annen jobb...


Guest Linn

Recommended Posts

Har vært sykepleier i snart to år, og går i et vikariat som nærmer seg slutten. Har trivdes ganske godt på den arbeidsplassen (korttidsavdeling på sykehjem), og skulle gjerne ha fortsatt der. Har vært usikker på yrkesvalget flere ganger gjennom studietiden og i arbeidslivet. Føler meg ofte litt usikker og setter høye krav til meg selv ift. at jeg skal kunne "alt" 100% hele tiden. Kjenner meg ofte utilpass blant supertrygge kolleger med mange år på baken.

 

Søkte på flere stillinger nå nylig, og ble tilbydt en stilling på en sengepost. Stillingen er på 90% og varer i et år. Takket ja til denne, selv om magefølelsen ikke var særlig god. Nå kjenner jeg at jeg gruer meg veldig for å begynne i jobben. Jeg har ikke så gode praksiserfaringer fra sykehuset. Hadde praksis på denne sengeposten, og følte meg utilpass og veldig usikker der, at jeg var litt i veien. Men jeg må jo ha en jobb... Tenkte også at det hadde vært litt fint å klare å jobbe på et sted jeg har mistrivdes tidligere, på en måte "komme over" en dårlig erfaring. Men kjenner at det kan føles helt overveldende allerede.

 

Jeg trivdes godt i psykiatri når jeg var der i praksis. Jeg følte at jeg fikk bruke meg selv og at jeg var kommet litt på rett sted for første gang. Synes psykiatri generelt er spennende. Og nå er det utlyst ledig stilling på en psykiatrisk institusjon litt unna der jeg bor. Har lyst til å søke kjenner jeg, men samtidig synes jeg det er vanskelig iom. at jeg har skrevet under kontrakt på et vikariat allerede. Er veldig stresset nå og tenker mye på hva jeg skal gjøre. Er så redd for å grue meg til å gå på jobb, slik som det var i praksisperioen. Slet med å sove før jeg skulle dit på vakt, og pinte meg gjennom praksisperioden.

 

Bør jeg bare gå for vikariatet jeg har takket ja til? Eller bør jeg følge "magefølelsen" og prøve meg innenfor psykiatri, som jeg har følt meg mer "hjemme" i tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker at jeg etter sykehuspraksisene fant ut at jeg aldri i verden noen gang ville ønske å jobbe på et sykehus. Men da jeg ble ferdig utdannet og fikk jobb på en lindrende sengepost på sykehus har jeg totalt endret oppfatning. Nå elsker jeg å jobbe på sykehus! Det er en betydelig forskjell å være et sted som student/praktikant og å være et sted som ansatt/kollega. Jeg ville gitt det et oppriktig forsøk i hvert fall!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest Hjertehåp

Jeg hadde også dårlig erfaring med sykehus i praksis men nå jobber jg og det er en helt annen verden. Det handler ikke om de ukene bare og man føler seg ikke misbrukt eller vurdert hele tiden. Jeg elsker jobben min på sykehus nå og kunne ikke tenkt meg noe annet nå i første omgang.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy