Jump to content
Sykepleiediskusjon

I ny jobb og syk


Guest anne

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har akkurat begynt i ny jobb. Har jobbet i 2 mnd. Våknet opp søndag morgen med feber, muskelsmerter og nedsatt allmentilstand. Har aldri følt meg så syk, og har først nå klart å stå opp, men har fortsatt feber og muskelsmerter. Er ganske sikker på at det er infulensa.

Har noen erfaringer på hvor lenge man bør holde seg hjemme? Vi jobber jo med syke mennesker. Syntes det er ekstremt flaut å ringe inn syk, men slik formen er nå, tror jeg at å holde sengen resten av uken blir aktuellt,,gruer meg til å ringe sjefen i morgen å fortelle at jeg ikke kommer på jobb før mandag. Jeg lurer også på om jeg har rett på egenmelding (jobber i en IA bedrift). Har jobber i 2 mnd og tre dager, eller om jeg må til legen for å skaffe sykemelding?

 

Føler meg så dum, å bli syk i ny jobb er ikke greit.

Takk for svar

Link to comment
Share on other sites

Ja du må bli hjemme med god samvittighet. Hverken du eller pasientene er tjent med at du går på jobb når du er syk. Vet at mange synes det er vanskelig å være hjemme, særlig når man er ny i jobb. Men det er nok bare en følelse man selv har. Sikker på at ingen tenker at det er dumt at du er er hjemme fra jobb fordi du er nyansatt.

God bedring!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy