Jump to content
Sykepleiediskusjon

Assisterende avdelingssykepleier


Guest Studentensomsnarterferdig

Recommended Posts

Guest Studentensomsnarterferdig

Er snart ferdig sykepleier, og det er ledig stilling som ass. Avdspl i en bolig for demente. Hvordan er det å søke på en slik stilling når man er helt fersk? (Har 10 år som hjpl bak meg). Hva gjør en assisterende avdspl egentlig? Og hvilke egenskaper bør man ha?

Takk på forhånd ?

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring med ass. ledere er vel gjerne at de jobber med vaktlister, har fagansvar, jobber med turnuser/ferieavvikling og alt mulig administrativt for å lette arbeidsbyrden til avdelingsleder. Jeg kjenner en fra studiet mitt som fikk jobb som assisterende leder rett fra høgskolen, så det er nok mulig. Personlig hadde jeg ikke villet det fordi jeg innbiller meg at man fort glemmer mye av faget sitt, og jeg tenker at en god leder bør ha litt fartstid fra å jobbe som sykepleier på "gulvet", men som du sier har du jo 10 års erfaring som hj. pleier, så kanskje du føler det er tilstrekkelig? Jeg bare innbiller meg at det er vanskeligere å jobbe som sykepleier igjen etter noen år som leder, spesielt om man ikke jobbet som sykepleier før man ble leder.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy