Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hva slags arbeidssko bruker du?


Guest Susi

Recommended Posts

Hva slags arbeidssko bruker du som sykepleier og hvorfor? Birkenstock, clogs, crocs, sandaler, joggesko, masai sko? Og hvilket merke? Skriv gjerne hvor du jobber også sykehjem, sykehus - hvilken avdeling.

 

Det vanligste jeg har sett er sandaler, clogs og joggesko.

 

Hva har du funnet ut at absolutt ikke funker for deg?

 

Selv er jeg ikke helt fornøyd med sandaler (sandal paris fra praxis) og vurderer å gå over til clogs, har sett litt på Grete Waitz, men skulle gjerne ha prøvd et par.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker Asics joggesko. Disse er gode, men jeg blir litt elektrisk. Brukte masai før, men funker ikke så godt i avdelingen jeg jobber nå. Synes masai funket på sengepost, men ikke på intensiv hvor jeg jobber nå. Årsaken til dette er at på intensiv er det mye ståing, mindre gåing som på sengepost. Vurderer å kjøpe pene "tresko". Ikke fordi de er så innmari gode, men fordi de er fine å se på så får vi se hvor lenge de er i bruk :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Birkenstock her, er kjempefornøyd! Jobber på en travel infeksjonsavdeling på et stort sykehus.

Brukte Nike Free før, men jeg overpronerer og synes disse ga for liten støtte. Så prøvde jeg Asics joggesko, disse var gode, men altfor "tette". Birkenstock gir meg liksom passe mengde støtte og luft:)

Link to comment
Share on other sites

Guest cathrine f

Bruker Grethe Waitz sandaler og Masai sandaler på sengepost, er veldig fornøyd med begge og liker å variere litt. Bruker Grethe Waitz clogs på operasjonsavdelingen, rett og slett for at de er hel i front for sikkerhet og lett å gjøre ren. De er litt brede i lesten så må bruke hælreimen, men utrolig god støtdemping og jeg syns det er greit å kunne ta de av og på uten å bruke hendene. Forsøkte noen clogs fra Scholl, de var for meg helt feil i lesten og jeg feilbelastet når jeg gikk, men helt ok når jeg var på en liten avdeling med korte avstander.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy