Jump to content
Sykepleiediskusjon

Ta ringesnora fra pasient


Guest Sykepleier123

Recommended Posts

Guest Sykepleier123

Hei. Jeg har ett litt vanskelig spørsmål, og jeg har lett meg i blinde på nettet og kan ikke finne noe reglement rundt dette, så kanskje noen kan hjelpe meg?

 

Jeg jobber på sykehjem hvor vi har en del krevende pasienter, i tillegg til lav bemanning. Dagene er travle og det er lite rom for noe "ekstra" utenom de faste arbeidsoppgavene vi har. Vi har en pasient som rett og slett "henger i snora". Vedkommende ringer på hele tiden, på det verste går det ett minutt fra man har vært der inne før h*n ringer i snora igjen. Ting vedkommende ringer på om er små filleting, og noen ganger er det ikke noe heller. Pasienten har selv innrømmet at h*n bruker snora for å irritere oss, og fordi h*n kjeder seg. Vi har forsøkt å snakke med pasienten om at dette ikke er akseptabel oppførsel, og at snora skal brukes når vedkommende faktisk trenger hjelp, men det når ikke inn. Pasienten er ikke diagnostisert med diagnosen demens.

 

Har man i dette tilfellet lov å ta snora bort fra pasienten, mot at man heller har hyppige tilsyn?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy