Jump to content
Sykepleiediskusjon

Kardiologisk avdeling


Guest gjest_sykepleie

Recommended Posts

Guest gjest_sykepleie

Jeg tenker på å starte i jobb på kardiologisk avdeling, og lurer på om noen her har lyst til å fortelle meg om hverdagen sin på en slik avdeling :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg jobber på en kardiologisk avdeling. Vi får inn mange brystsmerte pasienter, hjertesvikt pas. som skal av æskes med bla Furiv iv, de som har gjennomgått infarkt, synkope, atrieflimmer, osv. Mange pasienter blir overvåket med telemetri (liten boks som registrerer hjerterytme )++

 

Mye spennende:) det er jo en medisinsk avdeling så da går det mye i medisinering.

På sykehuset jeg jobber på utføres det ikke hjertekirurgi, men bare hjerteutredninger og pacemaker innleggelser. Dersom vi har pasienter som skal hjerteopereres så sender vi dem til Haukeland eller Rikshospitalet.

 

Det er en spennende og hektisk hverdag..så fordeles arbeidsoppgavene alt etter om du skal gå legevisitt eller være ute i stell.

 

Nå skrev jeg bare litt generelt, så håper at du har fått svar på noe av det du lurer på:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jobbet på et sykehus hvor det ble gjort acb-opr, pci, ablasjon, pacemaker osv... Var mye forskjellig etter hvilken avd jeg var på. På hjertesviktavd var det tungt mtp stell og pleie. På andre avd med mye elektiv virksomhet var det travelt pga mye utskriving/innskriving. Gikk jo ut på det samme egentlig. Observasjon, tiltak, evaluering osv. Mange ulike pasientgrupper som svikt, rytmeforstyrrelser, infeksjoner i hjertet, koronarsykdom osv som krever forskjellig behandling og observasjon.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy