Jump to content
Sykepleiediskusjon

Bytte jobb - usikker.


Sissel

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg er sykepleier på sykehuset og tenker nå på å bytte jobb. Har søkt på to stillinger, en på sykehjem og en på lindrende enhet i kommunen. Er så fryktelig i tvil om jeg passer til å jobbe med palliasjon, selv om det høres spennende ut. Jeg elsker sykepleieprosedyrer og faglige utfordringer, men hadde i utgangspunktet sett for meg en koselig sykehjemsavdeling. Er så redd jeg kommer til å synes det er deprimerende å jobbe på lindrende. Er døden noe man venner seg til? Jeg syns det er litt ubehagelig, men nå har jeg kun vært borti 3 dødsfall i min karriere. Samtidig tenker jeg at død er noe man kommer borti uansett hvor man jobber som sykepleier, men ikke i like stor grad som på lindrende da.

 

Er det noen med erfaringer eller som har vært i liknende situasjon?

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg aldri arbeidet på lindrende, men vi har i perioder mange mors på vår avdeling. Døden tror jeg aldri blir en vanesak, men man håndterer den bedre med årene når man har mer erfaring med den. Pårørendearbeid er svært viktig og man er nær den døende og dens familie. Som sykepleier blir jeg berørt, men er aldri i en sorgprosess som en pårørende er. Arbeidet er utfordrende både faglig og personlig. Lykke til med jobbskiftet! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy