Jump to content
Sykepleiediskusjon

Fortvilet!


Sissel

Recommended Posts

Føler jeg bare roter det til for meg, jeg :(

Her er saken:

 

Jeg har jobbet på sykehuset siden jeg var ferdig utdannet og trives godt til tross for hektiske vakter. Har jobbet der i 3 år så føler jeg har blitt mye mer trygg på meg selv som sykepleier.

 

Så fikk jeg barn og det ble problematisk å fortsette på sykehuset mtp levering og henting i barnehagen. Pleier å stå i kø 1 time hjem og å levere kan jeg bare glemme siden barnehagen åpner når jeg må være på plass på jobb.

 

Så jeg søkte stilling på et sykehjem 5 min fra barnehagen. Tenkte at det ville bli koselig med de eldre pasientene og at det ville bli litt roligere vakter. Nå har jeg bare litt over 1 uke igjen av oppsigelsestiden på sykehuset, og jeg har begynt å få kalde føtter. Hva har jeg gjort? Kommer jeg til å trives på sykehjem? Kjenner jeg meg rett så kommer jeg til å savne alle prosedyrene som er på sykehuset.. Venefloner, iv behandling, kateter, undersøkelser... Bah. Livredd for at jeg kommer til å stagnere som sykepleier og kjede vettet av meg på den nye arbeidsplassen. Er det i det hele tatt slike prosedyrer på sykehjem for tiden? Samtidig føler jeg det er det eneste rette nå, for mitt barns skyld.

 

I tillegg har jeg en drøm om å bli jordmor en vakker dag, og da sier alle at det er en stor fordel å ha erfaring fra sykehus - selvfølgelig. Tenk om jeg glemmer ut masse relevant fra tiden min på sykehuset imens? Får vondt i magen av å tenke på at jeg mister masse dyrebar sykehuserfaring mens jeg sitter på sykehjemmet og smører brødskiver og tar oppvasken. Har visst litt fordommer ja. Aldri jobbet på sykehjem som sykepleier før, så vet ikke hva jeg kan forvente av arbeidsoppgaver.

 

Noen som har noen trøstende ord?

Link to comment
Share on other sites

Vi har ei avdeling med akuttplassar, og veldig mange blir sendt til oss frå sjukehuset, før dei skal heim. Eg er ikkje på den avdelinga, men eg har inntrykk av at det er mykje i.v behandling, der dei må legge inn veneflon og blande antibiotika. I tillegg har vi legevisittar, blodprøvetaking, sug, kateterisering osv

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy