Jump to content
Sykepleiediskusjon

Spørsmål om sykdomsfravær på jobb


Susanne

Recommended Posts

Hei
​Jeg er en sykepleierstudent på 2.året, jobber i hjemmesykepleie 3.hver helg ved siden av..

Jeg har en vanskelig helsesituasjon, jeg venter på en transplantasjon. Det er dyrt å leve veldig sunt, så jeg må jobbe.. Jeg har mange "anfall" grunnet tilstanden min, dette er noe arbeidsgiver er klar over.
​Jeg skulle egentlig jobbe denne helga, men ble syk natt til fredag med feber, redusert allmenntilstand og kvalme.. Jeg har også diabetes, som har ført til veldig høyt blodsukker, mye nattevåk, lite mat og mye oppkast.. Tilbringer meste av tiden i senga!

 

Når jeg snakker med arbeidsgiver fredag ettermiddag, så forstår ikke hun hvorfor jeg ikke kan komme på jobb, jeg kunne i alle fall komme søndag mente hun... Når jeg sa nei, så krevde hun at jeg møtte opp med sykemelding på mandag..

 

Da hun selv er sykepleier, og hun vet hva jeg sliter med, så må jeg si jeg ble litt overrasket over at hun forventet at jeg skulle møte opp til tross for sykdom.. Jeg mener det er uansvarlig både ovenfor meg selv, og ovenfor pasientene å møte opp på jobb, dele ut medisiner, RIKe, sette sprøyter osv.. Når jeg har feber og redusert allmenntilstand..

 

Er det bare jeg som mener det? Hva mener dere?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Enig med deg, helsen din må komme først! Særlig om du har mye ansvar når du er på jobb. Personlig ville jeg ha bedt om et møte med arbeidsgiver der dere får snakket mer om dette, slik at hun kanskje tar det mer på alvor enn det hun gjør nå (og ser at du ikke lar deg "pille på nesa")...

God bedring og lykke til med transplantasjon når den tid kommer! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy