Jump to content
Sykepleiediskusjon

Nyutdannet og starte i ny jobb


susaton

Recommended Posts

Hei!

Jeg er ferdig utdannet sykepleier juni 2016 :o:lol: Har allerede vært på mitt første intervju som jeg følte gikk veldig greit. Dette er en 100% stilling i gjennom et bemanningssenter på sykehuset hvor jeg bor. Stillingen er forbeholdt nyutdannede og strekker seg over 2 år. Da skal man innom 3 ulike avdelinger (medisinsk, kirurgisk og psykiatri). Etter disse to årene er du fortsatt sikret 100% fast jobb. På intervjuet fortalte de meg at oppstart var i Juni.

 

Det skal sies at jeg ikke har fått tilbud om jobben enda, men ønsker likevel å søke svar på disse to spørsmålene.

 

1. Hvordan er det med ferieavvikling når man starter i ny jobb? Jeg vet at en ikke har rett på ferie, fordi en ikke har opparbeidet seg dette. Men hva om jeg blir tilbudt jobben, kan jeg da si at jeg skal på ferie eller har bestilt ferie i 2 uker, å dermed får jeg fri disse 2 ukene?

 

2. Hva tenker dere om evt. graviditet i denne tidsperioden? Det er et dilemma fordi: Jeg har gått på p-piller i 9 år uten pause, og ønsker å avslutte dette om en måneds tid (fordi jeg er på mitt siste brett nå). Samtidig som jeg ønsker å lære så mye som mulig som nyutdannet og dette er en gyllen mulighet. Jeg ser selv på det som et dårlig inntrykk om jeg blir gravid i løpet av disse 2 årene. Samtidig som det kan ta lang tid før jeg blir gravid når jeg gått såpass lenge på prevensjon. Og de har vel ingen rettigheter til å si meg opp, om jeg skulle bli gravid innenfor disse 2 årene? Jeg vet det er et veldig personlig spørsmål, men jeg ønsker så inderlig å få noen gode svar og tilbakemeldinger fra dere.

Det skal også nevnes at jeg er litt redd for å slutte på p-pillene nå, fordi jeg har to praksisperioder igjen, og HVIS jeg skulle blitt gravid med en gang er jeg engstelig for at jeg skal bli så dårlig (morgenkvalm) at det går ut over praksis periodene.. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hei! :D