Jump to content
Sykepleiediskusjon

Studiested Oslo


maiska20

Recommended Posts

Hei! Jeg har søkt Lovisenberg på førsteplass, deretter Diakonhjemmet og så Diakonova på tredje. Etter det jeg har undersøkt tror jeg Lovisenberg og Diakonhjemmet er veldig bra. Spesielt Lovisenberg da dette er en skole som ble grunnlagt for sykepleie. Har også hørt at for praksis blir studenter fra Lovisenberg foretrukket. Har ikke hørt så mye om Diakonova egentlig. Men alt i alt tror jeg dette er bra skoler!

 

Men har hørt mye negativt om HIO. At de vektlegger å bli så store som mulig slik at det blir store klasser og veldig upersonlig. Men på HIO er det sikkert større blanding av gutter og jenter enn på de andre skolene. Hvis det betyr noe. På dagsnytt 18 i går hadde de en diskusjon om sykepleierutdanningen og hun som var kritikker studerte sykepleie på HIO. Hun hadde ikke mye positivt å si om studieteknikken der. HiO har også lavest poenggrense.

 

Nå har jeg jo ikke gått på noen av skolene da. Har bare, som deg, undersøkt for å finne ut av hvor jeg vil studere. Og dette er basert på hva andre har skrevet eller sagt. :)

Link to comment
Share on other sites

Okay, nettundervisning er ikke min ting. Da får jeg søke litt rundt og sjekke. Kanskje Diakonova blir andrevalget mitt. Jeg bare håper jeg kommer inn på Lovisenberg! Har ikke hørt annet enn positive ord om sykepleierutdanningen der! Ser at snittet varierer fra hvor man sjekker. F.eks. På samordna opptak står det at poenggrensen for Lovisenberg og Diakonhjemmet var 48.0 og 47.2 i 2015. Men på Diakonhjemmets nettside står det oppført 48.3 for samme år, og på oversiktslistene til samordna opptak står det at snittet til Lovisenberg var 48.6 i 2015. Så lurer på hva som stemmer. For mange kan jo denne forskjellen være avgjørende for om de kommer inn. Jeg har 50.7 og er så redd for at snittet skal hoppe. Men får bare krysse fingrene! :)

 

Lykke til i søkeprosessen da! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy