Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hjerteavdeling? :)


Guest Lise93

Recommended Posts

Guest Lise93

Hei! Jeg har fått sommerjobb på en hjertemedisinsk avdeling og lurer på hvordan hverdagen ser ut for en sykepleier der :) Spesielt om rutinene: Hva gjør man i løpet av dagen? Er det mye inn/utskrivelser? Er det mye "hendelser" (stans/arytmier, akutt forverring, akutte infarkter etc) og hva blir sykepleierens oppgave i de situasjonene? Er det mye stillesitting eller høyt tempo? Og er det mye stell, sett feks i forhold til på sykehjem? Håper noen med erfaring hadde vært så snille og tar seg tid til å svare

 

Takk kjære medpleiere!! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg var i praksis på hjertemedisin, og jeg må si det virket som en veldig spennende avdeling! Når det er sagt var det en utrolig krevende avdeling å jobbe i, og i snitt var det vel ingen der som jobbet særlig lenger enn 2 år. Det er mye ø-hjelp, NSTEMI, STEMI, PCI, ACB-operasjoner, arytmier, telemetrier, m.m., samt noe elektive prosedyrer som pacemaker-innstillinger, ICD-innleggelser, el-konvertering. Alt i alt veldig spennende, men mitt inntrykk var at det var et heseblesende tempo! Det var en ansatt som begynte i avdelingen og sluttet der mens jeg var i praksis.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det kommer an på om dere tar all slags hjertepasienter eller om det er fordelt på flere avd. Brystsmerter har ofte kort liggetid,lite stell, svikt mye lenger, mye stell. Jobbet på begge avd og det er to vidt forskjellige ting. Tungt på svikt, men mindre stress. Gjør vel det samme som på andre avd... deler ut medisin, mat, steller de som trenger det, legevisitt, undersøkelser og forberedelser til undersøkelser. Min erfaring er at det er lite akuttsituasjoner, de fleste er ganske godt medisinert. Sykepleieren sin oppgave i akutte situasjoner er å starte det som må startes. HLR og furix iv er gjengangere.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy