Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sykehjemspraksis - mistrives


Guest Tvilemor

Recommended Posts

Guest Tvilemor

Hei

 

Jeg er førsteårsstudent og er nå i sykehjemspraksis. Jeg gikk inn i det med beste fot fram og bestemt på å gjøre det beste ut av det, men det er så lite givende og meningsfullt. Bare matservering og stell og så tilbringer jeg store deler av vakten på å være sammen med pasientene, noe som er mentalt slitsomt. Jeg er på skjermet avdeling med en spesielt krevende pasientgruppe og føler meg overveldet fra ende til annen. Studieåret har så langt vært bare en skuffelse etter den andre. Mye dårlig kvalitet på undervisningen, ting på skolen som ikke fungerer som det skal, selvtilliten fikk seg en skikkelig trøkk da jeg fikk lav karakter på eksamener.. Enda jeg har jobbet ræva av meg for å lære. Enormt mye press. Jeg har hatt i hvertfall ett panikkangst-anfall i løpet av året. Jeg har vært i tvil hele tiden på om jeg bør bli sykepleier og nå orker jeg snart ikke mer. Jeg går hjem gråtende og nedfor etter hver eneste vakt. Jeg har null erfaring fra sykehjem og føler at det er som å ha svelget en hval. Er det sånn det er å være sykepleier på sykehjem? Mating, stell og så masse døtid? Jeg trenger flere utfordringer og har følelsen av at hjernecellene mine råtner.

Link to comment
Share on other sites

Eg var ferdig utdanna i juni 2015, og starta å jobbe på sjukeheim rett etterpå, på ei somatisk avd. Har med andre ord jobba berre i 9 mnd, så det er ikkje så lenge sidan eg var i din situasjon, og kan kjenne meg igjen i det du beskriv.