Jump to content
Sykepleiediskusjon

Lovisenberg eller diakonova?


jannee

Recommended Posts

Hei! Da var tiden kommet for å søke på studier, og det er sykepleier jeg vil bli etter et år på lærerhøgskolen. Har søkt på skoler i Oslo, og har lovisenberg og diakonova på første og andrevalg. Har en god magefølelse på begge skolene, og de har dessuten et godt rykte på seg :) Videre har jeg søkt på diakonhjemmet og HiOA.

 

Jeg klarer bare ikke å bestemme meg for hvilken skole jeg skal ha som førstevalg av de to førstnemnde. Hvis noen har erfaringer med en av skolene, rop ut! Alle svar settes pris på!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest lukas

Hei! Da var tiden kommet for å søke på studier, og det er sykepleier jeg vil bli etter et år på lærerhøgskolen. Har søkt på skoler i Oslo, og har lovisenberg og diakonova på første og andrevalg. Har en god magefølelse på begge skolene, og de har dessuten et godt rykte på seg :) Videre har jeg søkt på diakonhjemmet og HiOA.

 

Jeg klarer bare ikke å bestemme meg for hvilken skole jeg skal ha som førstevalg av de to førstnemnde. Hvis noen har erfaringer med en av skolene, rop ut! Alle svar settes pris på!

hei lurer på samme ting, håper noen vil hjelpe oss...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest studenten

Hei :)

Jeg går på lovisenberg og kjenner ei som har gått på diokonova og har inntrykk av at begge skolene er veldig bra skoler. Trives selv veldig godt på lovisenberg! :D

En ting som jeg tror få tenker på ved valg av skole, og som jeg selv ikke tenkte på var praksisplasser, og om skolen har mange praksisplasser i oslo eller om de fleste ligger utenfor oslo. Siden halve studie er praksis har det litt å si hvor praksisplassene er og man må reise langt. En times reisevei har veldig mye å si når man begynner i praksis 7.30 om morgenen eller er ferdig 22.30 om kvelden.

Lovisenberg har mange bra praskisplasser i oslo både i sykehjemspraksis og sykehuspraksisene. I løpet av studie vil en kanskje ha en praksisperiode utenfor oslo, noe jeg syns er veldig bra ;) På Lovisenberg må man nesten ha uflaks om man har praksis utenfor Oslo.

I følge hun jeg kjenner som gikk på Diakonova hadde hun en praksisperiode i oslo og resten utenfor. Hun sa at de få plassene som var i oslo var forbeholdt de med barn, ellers måtte man ha flaks for å få praksis i oslo.

Lykke til med valget :)

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for svar!! :) Jeg har hørt bare positive ting om begge skolene, så jeg ble derfor veldig usikker på hvilken jeg skulle velge.

 

Oi, er det sant? Det visste jeg ikke. Jeg tenker en del på utveksling et semester i løpet av 2. året, og diakonova har universitetene/plassene jeg har aller mest lyst til å gå på, men vi får se hva det blir nå :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy