Jump to content
Sykepleiediskusjon

Dårlig erfaring med praksisveileder


Guest Amygdala

Recommended Posts

Guest Amygdala

Hei alle sammen

 

Jeg har fått noen erfaringer med en praksisveileder som har etterlatt bismak i munnen og gjort at jeg gruer meg til neste praksis. Vedkommende var i veldig dårlig humør under midtveisvurderingen - av uante grunner. Vedkommende (jeg unngår å si kjønnet) lynte av irritasjon under hele samtalen og jeg satt der og følte meg så liten. Etterpå forsøkte jeg å unngå personen så mye som mulig. Praksisveilederen påsto noe om pensum som jeg visste var feil og jeg tok det opp med skolen. Skolen ba meg om å be praksisveilederen kontakt med skolen for å diskutere denne saken med pensumlitteraturen, men jeg turte ikke. Var redd for at det skulle straffe seg. Jeg hater konflikter og er ikke av typen som slår neven i bordet.

 

Hva skal man gjøre når man møter på en slik praksisveileder? En praksisveileder har veldig stor makt og jeg er redd for å få stryk om jeg ber vedkommende snakke til meg på en respektfull måte.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Stud30

Da tar du det opp med praksislæreren din, er han/hun som til syvende og sist bestemmer om du stryker eller består. Er iallfall slik det er på den skolen jeg går!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy