Jump to content
Sykepleiediskusjon

Nyutdannet sykepleier - jobbe i kommunen eller på sykehus?


Guest Mari

Recommended Posts

Guest Mari

Heisann.

Jeg er nå straks ferdig utdannet sykepleier. Har jobbet i hjemmesykepleien gjennom studietiden, og synes at det har vært lærerikt og greit arbeid.

Ved siste praksisperiode, så var jeg ved kreftavdelingen på sykehuset. Jeg har nå fått tilbud om 75 % vikariat der ut året, med mulighet for forlengelse.
Samtidig så har jeg søkt, og vært på intervju, på en annen jobb. Dette er en jobb i HBO på natt, 50 %. Dette er snakk om en FAST tilsetting.
Min livssituasjon innebærer mann og barn, og det er i denne anledning så synes jeg at natt kan være fint - da det innebærer bolker med fri, får se barna mer og lønnen til tilsvare någenlunde det samme som i 75-% stilling dag/kveld. Jeg er også svært interessert i å etterhvert få flere barn, og tenker at fast ansettelse, samt arbeid på natt da kan være gunstig.
Bakdelen er at man er bare to på natt. Man dekker et stort område, og at det er eventuelt jeg som blir den eneste sykepleieren på vakt. Samtidig som at dette er et enormt ansvar å ha over seg, så får man virkelig prøvd seg. Det sosiale arbeidsmiljøet vil jo involvere den ene man går på natt sammen med fast og de andre ansatte man møter ved vaktskifte. En 50 % nattstilling gjør jo også at en har litt fritid, så man kan også ta på seg ekstravakter dersom en ønsker det?

Kreftavd sådan,har et tverrfaglig og godt arbeidsmiljø. Læringskurven er stor og det er mye en skal kunne, men der er alltid tilgjengelig dyktige medarbeidere rundt en.
Arbeidstidene passer ikke slik at jeg får levere eller hente barn i bhg/sfo, så er fullstendig avhengig av at min samboer tar på seg denne jobben til enhver tid - alt etter hvordan min vakter er.
Tenker at som nyutdannet sykepleier, så har man mye å lære og få med seg på en kreftavdeling. Spørsmålet er bare om man skal gå for det ene eller det andre?

Hva synes DU? :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenker at en fast stilling er best, fordi du da vil ha en fast inntekt og det er DIN stilling. Du kan fortsette så lenge du vil! Du kan samtidig søke andre stillinger :)

Også kan du jo, dersom du enda er interessert i kreftavd, spørre om du kan ta ekstravakter der ved behov. Da har du en fot innenfor begge steder, og kanskje de kan tilby deg høyere stillingsprosent etter hvert :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy