Jump to content
Sykepleiediskusjon

Tips til 3. semester?


Paula

Recommended Posts

Jeg begynner på 3. semester over sommeren og lurer på om noen har noe tips? Vi skal ha eksamen i sykdomslære/farmakologi og Hjemmesykepleie og psykisk helsearbeid. Er det noe som er spesielt vanskelig som jeg burde begynne å lese litt på? Jeg angrer for eksempel at jeg ikke begynte smått å lese på anatomien før skolestart.

 

Tips mottas med stor takk :)

Link to comment
Share on other sites

Hei :) Anbefaler nok å lese litt sykdomslære i sommer siden det er et stort pensum hvor noe av stoffet trenger litt modningstid for å sitte. Det er i tillegg et veldig spennende og interessant fag! Ønsker deg lykke til :)

Link to comment
Share on other sites

Hei, Jeg skal starte på sykepleien til høsten og har så vidt begynt å se litt på pensum! Hvor mye tid brukte dere på hvert tema og hvor mye vil du anbefale å lese nå i sommer? Har du en god studieteknikk? har du ellers råd til en som ikke helt vet hva høsten bringer? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Les på det du synes virker mest spennende og interessant nå før studiestart, det er motiverende og stoffet sitter lettere når man har en sånn innstilling :-) I tillegg ville jeg sett på studieplanene som sikkert ligger ute på høyskolens hjemmesider, og evt lest på noe av det dere skal gå gjennom første halvår. Du kan glede deg til et veldig spennende og lærerikt studie!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy