Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hadde dere skrevet dette i rapport?


Guest Sykepleierjente

Recommended Posts

Guest Sykepleierjente

Hei.

 

På det sykehjemmet jeg jobber ved er det mange pas vi forflytter med takheis. Det går greit, men noen pas er litt tyngre enn andre.

 

Pas jeg hadde i takseilet i kveld skulle jeg kjøre fra bad til soverom, men da det er svært trangt da heisen kjører forbi vasken og badekommoden må en være veldig forsiktig. I dag kom pas ve arm litt borti kommoden men ikke noe hardt og pas så ikke noe eller det virket som pas merket det(pas bruker å si ifra ved ubehag/smerter)

 

Likevel skjekket jeg ve underarm. Jeg visste det var en liten blå prikk fra før der ved hånden, men da jeg så under jakken på underarmen var det en liten blå flekk kanskje like stor som en liten knapp. Kan hende den var der fra før.

 

Dette er jo egentlig bare en bagatell men jeg er en som kan overtenke og er redd det var pga meg pas fikk denne lille blåflekken. Flekken minner om sånn som pas som går på blodfortynnende får. Bare at denne pas ikke går på det.

 

Trenger jeg skrive dette som noe rapport? Hva ville dere gjort? Er det sannsynlig at en liten flekk kan oppstå så fort?

 

Hilsen overtenkende sykepleier

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nei så lenge det ikke er hudgjennombrudd så er det vel ikke noe å tenke over. Hematomer får da pasientene støtt og stadig, enten det er fra blodprøver, venefloner eller fradmininjeksjoner uten at jeg nødvendigvis dokumenterer dette.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy