Jump to content
Sykepleiediskusjon

Halvparten av sykepleierne vurderer å si opp


Dariush

Recommended Posts

Dusj etc ingår som spl oppgave. Synes man ikke det er ok så treng man ikke å jobbe som spl.

 

Det kan jo kansje bero på hvordan du er som person og ikke at du er invandrare.... Er selv invandrare i Norge og har absolutt ikke vansklig med å få jobb i kommune eller på sykehus. Fikk mange tilbud om jobb på sykehus som jeg takket niøeu til fordi jeg allerede har en jobbe jeg trives med.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Også i Sverige, Danmark, Grønland , Tyskland å England er stell sykepleieroppgave.

 

Nei, det er ikke vansklig å få nytt jobb som spl i Norge. Du kansje ikke kan få fast med en gang men jobb finnes det. Å ålder har ikke noen betydning for vidareutdanning. Vill man så kan man også når man er litt eldre. Om du nu Misstrives så mye med jobben som sykepleier så slutt! Er kansje det beste for både deg å dine pasienter. Ingen pasient vill ha en gretten sint sykepleier som hater sitt jobb.

Nei.... Sverige og England er ikke sånn. Jeg har jobbet både i London og Uppsala i Sverige på sykehjem. Sykepleier gjør ikke stelle som Norge (bare litt) ved behov. Du har ikke jobbet der, så du kan ikke si noe som du ikke vet om.

Link to comment
Share on other sites

Det kan jo kansje bero på hvordan du er som person og ikke at du er invandrare.... Er selv invandrare i Norge og har absolutt ikke vansklig med å få jobb i kommune eller på sykehus. Fikk mange tilbud om jobb på sykehus som jeg takket niøeu til fordi jeg allerede har en jobbe jeg trives med.

Det forskjellig innvandrere til innvandrere. Om du blir vokst opp her i Norge , får du mer sjanse for å få jobb men første generasjon av innvandrere har masse problemer. Dessuten, er det vanskelig å få jobb på sykehus men ikke sykehjem. Alle innvandrere er alltid velkommen til sykehjem fordi de må vaske rumpa..!!!!

Link to comment
Share on other sites

Nei.... Sverige og England er ikke sånn. Jeg har jobbet både i London og Uppsala i Sverige på sykehjem. Sykepleier gjør ikke stelle som Norge (bare litt) ved behov. Du har ikke jobbet der, så du kan ikke si noe som du ikke vet om.

På sykehus i Sverige er dusj en spl oppgave som en spl gjør. På sykehjem skjer det sjelden at spl gjør dusj eller stell, men av og til skjer det.

Link to comment
Share on other sites

Det forskjellig innvandrere til innvandrere. Om du blir vokst opp her i Norge , får du mer sjanse for å få jobb men første generasjon av innvandrere har masse problemer. Dessuten, er det vanskelig å få jobb på sykehus men ikke sykehjem. Alle innvandrere er alltid velkommen til sykehjem fordi de må vaske rumpa..!!!!

Link to comment
Share on other sites

Denne diskusjonen er bare tragisk. Bytt jobb hvis du ikke er fornøyd. Det burde ha gått opp et lys i løpet av 3 studieår hva yrket går ut på.

Om diskosjonen er tragisk, ikke kom her....gå og se på Tom og Jerry... :P ... " Bytt jobb" ? Tror du at å bytte jobb, er som å bytte sko? Dumt sagt....Tenk , før du skriver noe.

Link to comment
Share on other sites

På sykehus i Sverige er dusj en spl oppgave som en spl gjør. På sykehjem skjer det sjelden at spl gjør dusj eller stell, men av og til skjer det.

 

Om du ikke trives som spl så må du da finne deg en ny jobb. Och det er ingen annen en deg slev som kan finne dette.

Jeg hater sykepleie..og å finne ny jobb er ikke lett... men jeg syns at du tror det er som å bytte sokker....he he he...så dummmmm du er..

Link to comment
Share on other sites

På sykehus i Sverige er dusj en spl oppgave som en spl gjør. På sykehjem skjer det sjelden at spl gjør dusj eller stell, men av og til skjer det.

Her snakker vi om sykehjem og i Sverige, er det bare hjelpepleiere som dusjer pasienter. I Norge er dusj også spl oppgave fordi det ikke finnes mange pleiermedarbeidere og hjelpepleiere på sykehus.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg hater sykepleie..og å finne ny jobb er ikke lett... men jeg syns at du tror det er som å bytte sokker....he he he...så dummmmm du er..

Så slutt da. Det er ditt eget valg å enten bli igjen i en jobb du misstrives, bytte jobb eller helt bytte yrke.

Link to comment
Share on other sites

Nei.... Sverige og England er ikke sånn. Jeg har jobbet både i London og Uppsala i Sverige på sykehjem. Sykepleier gjør ikke stelle som Norge (bare litt) ved behov. Du har ikke jobbet der, så du kan ikke si noe som du ikke vet om.

Har jobbet å hatt praksis både på sykehjem å sykehus i Sverige å på mange steder så er spl delaktig i f.eks dusj å stell.
Link to comment
Share on other sites

Det forskjellig innvandrere til innvandrere. Om du blir vokst opp her i Norge , får du mer sjanse for å få jobb men første generasjon av innvandrere har masse problemer. Dessuten, er det vanskelig å få jobb på sykehus men ikke sykehjem. Alle innvandrere er alltid velkommen til sykehjem fordi de må vaske rumpa..!!!!

Æ et ikke oppvokst i Norge å har ikke noen problemer med og få jobb. Trur det faktiskt beror mye på hvordan man er slm person.

Er ikke alltid så Vansklig å få jobb på sykehus. Men går man in med instilling at man hater jobben som spl, ja da blir det vansklig med jobb uansett hvor man søker.

Link to comment
Share on other sites

Her snakker vi om sykehjem og i Sverige, er det bare hjelpepleiere som dusjer pasienter. I Norge er dusj også spl oppgave fordi det ikke finnes mange pleiermedarbeidere og hjelpepleiere på sykehus.

Nei,også spl dusjer pasienter i Sverige på sykehjem. Men det høres ikke til vanligheterna. Dusj å stell er en spl oppgave også i Sverige.
Link to comment
Share on other sites

Mulig noen har misforstått sykepleieryrket her ser jeg, når det sies at å dusje pasientene egentlig er en hjelpepleieroppgave, men pga underbemanning blant sykepleiere må de ta den jobben? Jeg håper da inderlig vi får lov til å fortsette å hjelpe pasienter/brukere med dusj/stell? Et stell er ikke bare et stell, og om man ikke forstår hvorfor en sykepleier har nytte av å være med pasienten i et stell så synes jeg man burde gå spesielt det første året på skolen en gang til og lære seg betydningen av grunnleggende sykepleie. Hvordan kan jeg iverksette tiltak, når jeg aldri kan være den som primært observerer pasienten? Hva skjer med de viktige faglige observasjonene, når vi ikke skal få sett pasienten?

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt hvor trådstarter vil. Hva skal vi gjøre med at du mistrives så fryktelig i jobben din? Jeg kan ikke finne deg ny jobb, jeg kan ikke hjelpe deg å unnslippe de forferdelige stellene du må igjennom en dag. Det er det heller ingen andre som kan gjøre. Eller jo, det er en person som kan gjøre noe med dette, og det er deg selv. Her handler det om å ta ansvar for sitt eget liv. Enten får du stå i en jobb du hater eller så får du si opp og finne deg en annen jobb. Det er ikke så mye annet å gjøre. Jeg forstår ikke helt hva du vil ha ut av denne diskusjonen, kan du svare på det?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mulig noen har misforstått sykepleieryrket her ser jeg, når det sies at å dusje pasientene egentlig er en hjelpepleieroppgave, men pga underbemanning blant sykepleiere må de ta den jobben? Jeg håper da inderlig vi får lov til å fortsette å hjelpe pasienter/brukere med dusj/stell? Et stell er ikke bare et stell, og om man ikke forstår hvorfor en sykepleier har nytte av å være med pasienten i et stell så synes jeg man burde gå spesielt det første året på skolen en gang til og lære seg betydningen av grunnleggende sykepleie. Hvordan kan jeg iverksette tiltak, når jeg aldri kan være den som primært observerer pasienten? Hva skjer med de viktige faglige observasjonene, når vi ikke skal få sett pasienten?

?
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg blir så provosert!!

 

Trådstarter klager over at han hater jobben sin og omtaler seg selv og andre sykepleiere som slaver. STELL er en del av en sykepleirs hverdag, det burde du skjønt under utdanningen. Det eneste du kan gjøre er å bytte arbeidsplass, finne et annet yrke eller fortsette i den jobben du hater. Og når vi forteller deg dette kaller du oss for idioter og sier vi er dumme. Ikke rart du ikke får jobb andre plasser, om du oppfører deg sånn. Du virker skikkelig aggressiv og usympatisk. Skjerpings!

 

Stakkars pasienter.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg blir så provosert!!

 

Trådstarter klager over at han hater jobben sin og omtaler seg selv og andre sykepleiere som slaver. STELL er en del av en sykepleirs hverdag, det burde du skjønt under utdanningen. Det eneste du kan gjøre er å bytte arbeidsplass, finne et annet yrke eller fortsette i den jobben du hater. Og når vi forteller deg dette kaller du oss for idioter og sier vi er dumme. Ikke rart du ikke får jobb andre plasser, om du oppfører deg sånn. Du virker skikkelig aggressiv og usympatisk. Skjerpings!

 

Stakkars pasienter.

Jeg syns at ditt svar er så idiotisk. Man kan si at " Jeg hater jobben min" Det er lov. Vi har ytringsfrihet i Norge. Her er ikke Syria eller Afghanistan. Om du ikke tåler andre meninger, da må du gå til en annen nettside.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy