Jump to content
Sykepleiediskusjon

Vanskelig å få jobn på sykehus, barneavdeling?


Guest Kirsten

Recommended Posts

Hei! Jeg går 2. året på sykepleia som begynte fordi jeg vil videreutdanne meg innen barn, nyfødt og lignende. Men mange av videreutdanningen og masterene krever jobb i to år i henholdsvis 100% enten med akutt pasienter eller med den målgruppa. Er det vanskelig å få jobb på et sykehus eller barneavdeling som nyutdannet sykepleier? Er trist og måtte gå flere år før man får muligheten til å jobbe med det man ønsker

Link to comment
Share on other sites

Det er sååå stor forskjell fra sykehus til sykehus. Jeg jobbet sammen med en som fikk 100 % fast på nyfødt intensiv etter bare 1 år som spl på sengepost. Du kan jo søke på ferievikariat barneavd når du er ferdig, ofte sånn folk havner innafor.

Link to comment
Share on other sites

Hei!
Nå vet ikke jeg hvor i landet du bor, men på HIOA er det ikke nødvendig med relevant erfaring for å komme inn på videreutdanningen i barnesykepleie. Kravet er som du sier, minst to år i full stilling, og det er helt nødvendig. Det vil alltid lønne seg å ha erfaring med den aktuelle gruppa (evt. overvåkningsavdelinger e.l., men det kan jo være desto vanskeligere å få jobb på..). Det er ikke umulig å ta studiet uten - det krever bare litt mer.

For å svare på det siste; det er heller slettes ikke umulig å få jobb på barneavdeling som nyutdannet - det er mange som starter der. Ofte lønner det seg å søke om å få praksis på en barneavdeling, og deretter fortsette som ekstravakt ved den avdelingen. Da er det lettere å få vikariat når man er ferdig. Men man kan også få jobb uten den erfaringen, jeg kjenner mange som har gjort det.

Hilsen barnesykepleier, som har jobbet på barneavdeling og nyfødt intensiv siden 3. semester på sykepleien ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy