Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hvor er det lurt å søke jobb når man er ferdig?


GrønnTe

Recommended Posts

Jeg er skal etter planen være ferdig utdannet til sommeren. Og folk på kullet begynner allerede å snakke om hvor da skal søke jobb.

 

Hvor er det lurt å søke når man er nyutdanet? Og når burde man begynne å søke? Allerede etter jul?

 

Jeg vil helt jobbe på sykehus. Burde man søke på stillingene som er lagt ut? Tenker at de vil ha tiltredelse ganske raskt. Burde jeg ta kontakt med en avdeling jeg vil jobbe på? Hvordan gjør man det egentlig? Jeg er helt grønn på dette merker jeg :)

 

På hvilke type avdelinger på et sykehus vil det være lurt å søke? Jeg har til nå trivdes best på kirurgisk avdeling, har også jobbet både der og på en annen avdeling på et sykehus ved siden av skole siden første året.

 

Det jeg har opplevd noen ganger er at sykepleierne blir irriterte når man ikke kan ting, ikke alle men enkelte. Spesielt kanskje noen steder jeg har vært, og jeg vil ikke begynne et sånt sted hvor de forventer at du kan alt, og blir irriterte hvis du spør om hjelp til en prosedyre man er litt usikker på osv. Jeg liker også å kunne spørre om ting som ulike maskiner og ting på skyllerommet som kanskje er annerledes fra der man har vært, uten at folk blir irriterte.

 

Jeg håper på å etter hvert kunne jobbe på akuttmottak, men regner med at det tar noen år før man har nok erfaring. Hvor vil det være lurt å jobbe på forhånd? Tenker da på avdelinger på sykehus, og eventuelt om man burde ha erfaring fra andre steder også?

 

Alle tips er hjertelig velkomne :)

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Eg søkte i april (?), og fekk tilbud om jobb i mai. Eg starta på ein sjukeheim, og er veldig fornøgd med det. Læringskurva er bratt, og en blir fort sjølvstendig.

 

Søk alle stadar der du kan tenke deg å jobbe. Det kan vere lurt å f.eks ta ekstra vakter no siste året, for å få en fot innanfor systemet. Alle kollegane dine er klar over at du er nyutdanna og du skal ikkje kunne alt. Det er verre om du trur du kan alt som nyutdanna.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy