Jump to content
Sykepleiediskusjon

Ledende spesialsykepleier -arbeidsoppgaver?


Guest Fremtidig_Ledendespesspl

Recommended Posts

Guest Fremtidig_Ledendespesspl

Hei,

 

Er det noen som jobber eller har jobbet som ledende spesialsykepleier på sykehus? Hva innebærer denne typen stilling? Altså hva slags type arbeidsoppgaver er vanlig? Jeg godt utdannet innen fag, men har aldri jobbet med administrative oppgaver, feks budsjett, turnus etc. Ut i fra stillingsbeskrivelsen har jeg forstått det som at ledende spsspl skal være stedfortreder for avd.spl ved behov, men det står ikke noe mer om dette. Setter stor pris på om noen deler av sine erfaringer :)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vi har ikke denne tittelen i vårt foretak. Er dette det samme som avdelingssykepleier? Fagutviklingssykepleier? Ass avd spl? Hvis du skal være stedfortreder ved avd leders fravær antar jeg det tilsvarer ass avd spl. Da skal du vel ha ansvar som tilsvarer leder, men antar du ikke har hovedansvar for budsjett, personal (bortsett fra om noe akutt skulle oppstå) og turnus. Vår ass har en del møtevirksomhet, ansvar for daglig drift ved leders fravær, innleie ved behov, deltar ved ansettelser, kjører lønn og andre delegerte oppgaver.

 

Skriv gjerne når du finner ut av hva stillingen innebærer, hadde vært interessant å få fasiten :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Hei,

 

Er det noen som jobber eller har jobbet som ledende spesialsykepleier på sykehus? Hva innebærer denne typen stilling? Altså hva slags type arbeidsoppgaver er vanlig? Jeg godt utdannet innen fag, men har aldri jobbet med administrative oppgaver, feks budsjett, turnus etc. Ut i fra stillingsbeskrivelsen har jeg forstått det som at ledende spsspl skal være stedfortreder for avd.spl ved behov, men det står ikke noe mer om dette. Setter stor pris på om noen deler av sine erfaringer :)

 

 

Hei. Jeg har jobbet som dette. Dette er en vanlig tittel innen psykiatrien, men jeg vet ikke om det er der du jobber.

Stillingen slik som jeg kjenner den består av å lede personalet, og være bindeleddet mellom avdelingsleder og personalet. Jeg stod for fordelingen av pasienter og arbeidsoppgaver på morgenen. Deretter ledet jeg behandlingsmøtet med personal, psykiater, psykolog osv. Holdt rapporten på slutten av vakten. Og en haug med andre småoppgaver

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy