Jump to content
Sykepleiediskusjon

Praksis - medisinsk og kirurgisk


Guest SykepleierM

Recommended Posts

Guest SykepleierM

Hei!

Nå er tiden kommet for å søke praksisplass både til medisinsk praksis og kirurgisk praksis.

Mine tre ønsker for medisinsk praksis er barneavdeling, kreftpost, og medisinsk sengepost Det jeg lurer på er om noen kan fortelle meg litt om hva som foregår på de forskjellige avdelingene jeg har søkt på, og hvilke prosedyrer det blir gjort mest av? Vil jo forberede meg godt til praksis!

Så lurte jeg på om noen kan fortelle meg hva som skjer på de forskjellige kirurgiske avdelingene, slik som på intensiv avdeling, generell kirurgisk avdeling og dagkirurgisk senter.

Hvilke typer pasienter kommer til de forskjellige avdelingene, er det mye stell, prosedyrer, hvor er det mest/minst å gjøre osv, Fortell meg det du vet, kan aldri få for mye informasjon ;)

Jeg kan også søke på polikliniske avdelinger, men trives godt med å jobbe turnus. Jeg liker å ha mye å gjøre, men ikke "stress", med stress så mener jeg at jeg ikke vil ha det så travelt at pasienten (og jeg) skal føle at jeg ikke har tid til pasienten, eller at det står mellom liv og død fordi jeg ikke rekker over alt.

Jeg vil gjerne ha gode erfaringer fra begge praksisene mine, og er ikke typen som blir skremt av å se og oppleve ubehagelige ting. Det hadde vært noe helt annet hvis jeg hadde alt ansvaret (uten min kontaktsykepleier som jeg skal følge). Det er NÅ jeg vil oppleve det "skumleste", det som gir meg mest erfaringer på godt og vondt, bli litt "herda" til jeg skal utøve yrket på egen hånd, kanskje det gjør at jeg velger noe jeg ikke hadde trodd jeg kom til å klare :) Håper noen har mange gode tips til hva jeg burde tenke på, og deres anbefalinger!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy