Jump to content
Sykepleiediskusjon

Nyutdannet og gravid...


Guest Gjest_student

Recommended Posts

Guest Gjest_student

Jeg blir ferdig sykepleier nå til sommeren, og har fått meg sommerjobb på en medisinsk avdeling. Men jeg er gravid i uke 7 nå, og er så utmattet at jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å jobbe fulltid i sommer... dagene nå består bare av å sitte hjemme og lese til eksamen, pluss noen korte gåturer for å lufte meg - likevel er jeg helt skutt, og avhengig av flere hviler hver dag, og jeg legger meg konsekvent klokka 20.30. Jeg gruer meg til å fortelle om graviditeten på jobb, det kan jo umulig være særlig populært med en ferievikar som må ha masse tilrettelegging eller blir sykemeldt? Noen tips til hvordan jeg bør gå frem?

Link to comment
Share on other sites

Mange føler det samme som deg når de blir gravide. De synes det er vanskelig i forhold til jobben.

Ja selvfølgelig er det ikke ideelt at en ferievikar blir gravid og kanskje må sykemeldes, men dette er arbeidsgiver vant til. Har man ansatt unge kvinner er det alltid en risiko for at de kan bli gravide, og slik skal det være.

Du skal ikke grue deg for å fortelle at du er gravid. Husk å ta vare på deg selv og barnet. Det er viktigst av alt nå.

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy