Jump to content
Sykepleiediskusjon

Solgte dere bøker etter første året?


Guest Humanzee

Recommended Posts

Guest Humanzee

Lurer på om dere solgte bøker etter første året, andre året osv. eller er det vits i å beholde bøkene i tilfelle man får bruk for de og selge alt når man er ferdig :huh:

Har jo lyst å selge bøkene før de blir utdatert, så jeg kan få en ok pris. I tilegg tar alle bøkene opp plass i den allerede overfylte bokhyllen min :) Men dumt å sitte igjen senere og lure på noe fra et av fagene og..

Hvilke bøker tenker dere er lure å beholde, og hvilke kan man selge med god samvittighet? Vet det er forskjellige bøker rundt om kring men regner med det er noen av de samme og. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fortsatt alle bøkene mine. Syntes det var trist å selge dem. Det er jo utdannelsen min :) 

Men vet at mange selger bøkene og da er det nok lurt å vente til du er ferdigutdannet. Du kan få bruk for bøkene dine senere i studiet.

Link to comment
Share on other sites

Guest Humanzee

Takk for svar :) Er det noen spesielle du husker at du fikk behov for? De jeg har vurdert å selge f.eks legemiddelhåndtering, farmakologi, mikrobiologi.. anatomi kanskje.. siden vi er ferdig med fagene og jeg tenker at info om disse kan relativt lett søkes opp på nettet. Eller følte du at du fikk bruk for disse f.eks i sykehuspraksis? Er usikker! Mens jeg tenkte å beholde de om det rent sykepleiefaglige, siden dette ikke er like lett å bare søke opp. 

Også tenkte jeg å selge sykepleiehistorieboken mens jeg henger opp et gigantisk bilde av florence nightingale på veggen og kaster darts på det, men det er en annen sak :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes også det har vært kjekt å bruke bøkene fra bachelorutdanningen under videreutdanning. Personlig har jeg beholdt ganske mange bøker, men jeg solgte i hvert fall ingen før etter at jeg var ferdig med utdanningen. ^_^

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy