Jump to content
Sykepleiediskusjon

Utveksling som mor og student


Guest ambivalent

Recommended Posts

Guest ambivalent

Jeg har en fantastisk raus mann, som har oppmuntret meg til å søke på å få reise i utveksling i studiet. Dette er en 3 måneders praksis i utlandet, og far vil da bli alene med barnet hele perioden. Far er ressursrik og får mye god hjelp og støtte fra familien rundt oss, så han er oppmuntrende og positiv til saken. Jeg har i utgangspunktet utrolig lyst til å reise og benytte meg av muligheten til å oppleve og få en så spennende erfaring, men er veldig i tvil på om jeg vil klare det. Barnet har det kjempefint med far, og har like fin relasjon til begge foreldre, det er ikke noen gammeltradisjonell familie der mor er hovedomsorgsgiver mao. Dette er en mulighet jeg føler jeg ikke får igjen.

Er det noen som har erfaringer eller gode råd å komme med?

Link to comment
Share on other sites

Guest ambivalent

Ja det er definitivt i forhold til å være borte fra barnet! Jeg er forsåvidt også noe bekymret for hvordan barnet vil tåle det, hun er 5 år gammel og starter på skolen 1 mnd før utvekslinga starter. Skolestarten hennes vil jeg jo såvidt få med meg før jeg evt. reiser, men den måneden skal vi også være mye i praksis.  

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg hadde droppet det. Det er en viktig tid i livet hennes og hun er ikke så gammel. Selv om hun har faren der, så er tre måneder lenge. Jeg tenker at når barnet begynner på skole, trenger det mest mulig stabilitet hjemme. Så det er kanskje ikke verdt det?

Men barn og familier er forskjellige, men dette er mine umiddelbare tanker. 

Det kommer sikkert nye muligheter senere der du kan dra utenlands og hospitere. Enten det er når du er i jobb, eller ved en eventuel videreutdannelse :) 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvis 3 mnd er for lenge finnes kortere utvekslingsprogram. Snakk med studierådgiver på skolen din. Jeg var i et studieprogram på andreåret på grunnutdanningen som bestod av 1 uke forberedelse hjemme, 2 uker ute og 1 uke etterarbeid hjemme. Passet perfekt for min livssituasjon! Følte jeg fikk både pose og sekk :) 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy