Jump to content
Sykepleiediskusjon

Noen spl som jobber på gynekologisk her?


Sissel

Recommended Posts

Jeg jobber på en gynekologisk avdeling og trives veldig godt med det. Vi har mye elektiv kirurgi som fortrinnsvis gjøres laparaskopisk, div vaginalplastikk for å korrigere fremfall osv. Så har vi ø-hjelp og der dreier det seg blant annet om pasienter som kommer inn med blødninger, sterke magesmerter, hyperemesis eller infeksjon, samt spontanaborter, missed abortion eller ektopiske graviditeter. I tillegg har vi selvbestemte medisinske aborter. Vi har også endel gynekologiske kreftpasienter som enten er i utredningsfasen eller kommer inn som følge av komplikasjoner av langkommen kreftsykdom.

Det er svært høy turnover på avdelingen, har man fri et par dager kjenner man som regel så og si ingen pasienter på lista når man kommer tilbake. Jeg trives som sagt svært godt, møter pasienter med et stort aldersspenn og meget varierende funksjonsnivå. 

Link to comment
Share on other sites

Så bra at noen fra gynekologisk avdeling svarer :) Høres veldig interessant ut Carrie.

Ser ut fra det du skriver at dere også har gravide. Lurer på hvor langt ut i graviditeten er man en gynekologsik pasient. Mener det var slik før at etter uke 20 endte man på fødeavdelingen og OBS posten der, mulig jeg tar feil. 

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy