Jump to content
Sykepleiediskusjon

Feil lønn


Guest Fortvilet sykepleier

Recommended Posts

Guest Fortvilet sykepleier

Hei! 

 Jeg har akkurat flyttet og jobber i Ålesund kommune nå på et omsorgssenter. Jeg fikk jobbtilbud på 418,100 som er akkurat det samme på min siste jobb i Oslo men da jeg signerte kontrakten ble dette hvisket ut og stå på 376,200. Jeg underskrev i god tro at de skal ordne det når jeg har levert alle attester. Som de sa. Da jeg leverte attestene så sier hun på personal avdeling at hun ikke kan akseptere attester hvor det ikke står hvor mange timer jeg har jobbet og da må jeg kontakte igjen gamle arbeidsgiveren for å få disse attester med antall timer igjen. Jeg blir så fortvilet. Men saken er at, har de lov til å gjøre det, når de har skrevet et jobbtibud til meg på 418,100kr per år også skriver dem en annen lønn på 376,200 kr per år på arbeidsavtalen? Da jeg så lønnslippen så har de forholdt seg selvfølgelig på hva som ble skrevet i arbeidsavtalen og ikke på jobbtilbudet. Jeg vet ikke hvem som kan hjelpe meg med det, tilligsvalgt har jeg også snakket og fortalte det men det virker som hun har ikke peiling på det heller og sa at det kan hende at det ligger høyre lønn i Oslo enn i Ålesund. Men det tviler jeg på at det kan stemme. Det er KS tariff de bruker i Ålesund og det skulle ligge på samme lønn nivå som i min siste jobb. 

tusen takk, hvis dere har forslag om hva jeg skal gjøre... fra et fortvilet sykepleier her ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Fortvilet sykepleier

 

23 minutes ago, Cathrine said:

Kan ikke så mye om dette, men det høres rart ut. Har du det skriftlig at de ga deg et jobbtilbud på 418,100?

Du kan eventuelt kontakte sykepleierforbundet. De skal vel hjelpe til med slikt.

Ja det er veldig rart! Jeg har kopi av jobbtilbudet og det har jeg egentlig tatt opp med dem men det hjalp ikke.  Jeg har 8 års ansiennitet. Jeg klarer ikke å forstå at de har gitt meg den lønnen der som er mye lavere enn jeg fortjener. Og de sier at de skal telle arbeidserfaring på nytt, jeg vet ikke hvordan de teller det. Jeg har  meldt meg i NSF for 10 dager siden men har ikke fått bekreftelse enda. Vært medlem av fagforbundet før, siden det var det som var aktivt på min siste jobb. Dumt at jeg har sagt opp medlemskapet mitt med en gang jeg begynte på denne nye jobben 

Link to comment
Share on other sites

Du har vel uansett rett på 8 års ansiennitet om du har det, samme om du er medlem i nsf eller ikke. Du må såklart levere detaljerte attester, ta kontakt med lønnskontor der du har jobbet før, så skriver de ut både for fast stilling og ekstravakter (de har full kontroll) :) Har du jobbet fullt i 8 år? Jeg fikk f.eks ikke med det jeg hadde jobbet som student 1. og 2. året, fordi det var for liten stilling.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy