Jump to content
Sykepleiediskusjon

Jobbalternativer


Guest SøsterS

Recommended Posts

Guest SøsterS

Hei!

Jeg er sykepleierstudent som er ferdig nå til sommeren, og fortiden jobber jeg i ny og ne på et legekontor i nabokommunen. Jeg liker meg veldig godt der, fantastisk arbeidsmiljø og en spennende, lærerik og trivelig hverdag. I tillegg jobber man kun dagvakter der, ikke helg/kveld/helligdag. Jeg sliter veldig med å velge om jeg skal søke på en fast stilling der til jeg blir ferdig utdannet, eller om jeg skal søke på sykehus for å lære mer og se mer. På sykehuset er det svært vanskelig å få fast stilling. Til og med vikariatene er det stor kamp om, og tre-delt turnus.. Men på legekontoret vil jeg da ikke være sett på som sykepleier, men som lege/helsesekretær, derav litt lavere lønn. Men så er det dette med å ha en 100%fast stilling med frynsegoder av kun dagarbeid og fri alle høytider og helger. Jeg sliter veldig med dette, og søker råd hos dere.. 

 

Mvh fortvilet, ubesluttsom kvinne 25

Link to comment
Share on other sites

Forstår at dette ikke er så lett. På sykehus vil du selvfølgelig lære mye, prosedyrer akutte situasjoner osv. Men hvis du trives godt der du jobber nå så er det kanskje riktig å bli der. Alle må jo ikke jobbe på sykehus.

Hvis du er redd for å glemme/ikke lære nok, kan du kanskje ta noen ekstravakter på et sykehus? Den jobben du har nå er vel ikke så lett å få tak i? Vil tro det er lettere å få jobb på sykehus, tross alt. Mener i tilfelle du skulle ombestemme deg.

Før var det endel sykepleiere som jobbet på legekontorer, men jeg trodde ikke det fantes mer. Er det på et fastlegekontor du jobber? Veldig nysgjerrig på hva jobben din går ut på. Hadde vært interessant om du kunne fortelle litt :) 

Link to comment
Share on other sites

On 24.12.2017 at 1:05 AM, Guest SøsterS said:

Hei!

Jeg er sykepleierstudent som er ferdig nå til sommeren, og fortiden jobber jeg i ny og ne på et legekontor i nabokommunen. Jeg liker meg veldig godt der, fantastisk arbeidsmiljø og en spennende, lærerik og trivelig hverdag. I tillegg jobber man kun dagvakter der, ikke helg/kveld/helligdag. Jeg sliter veldig med å velge om jeg skal søke på en fast stilling der til jeg blir ferdig utdannet, eller om jeg skal søke på sykehus for å lære mer og se mer. På sykehuset er det svært vanskelig å få fast stilling. Til og med vikariatene er det stor kamp om, og tre-delt turnus.. Men på legekontoret vil jeg da ikke være sett på som sykepleier, men som lege/helsesekretær, derav litt lavere lønn. Men så er det dette med å ha en 100%fast stilling med frynsegoder av kun dagarbeid og fri alle høytider og helger. Jeg sliter veldig med dette, og søker råd hos dere.. 

 

Mvh fortvilet, ubesluttsom kvinne 25

Ikke sett som sykepleier på legesenter, men som lege/helsesekretær? 

 

Du blir da både sett som å anstelld som spl også på legesenter dersom du har spl-autorisasjonen.  

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy