Jump to content
Sykepleiediskusjon

operasonssykepleie...binde seg til sykehuset?


Guest Sara

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg bor i Bergen og vurderer videreutdanning i operasjonssykepleie, men forstår ikke helt hvordan denne bindingstiden fungerer helt....jeg ønsker å flytte etter endt utdanning, men slik jeg forstår det binder man seg i minst 2 år til til samme sykehus?  Noen som vet? Må ta det i Bergen ettersom denne videreutdanningen ikke finnes der jeg flytter til, men vil helst ikke være her 4-5 år til på grunn av dette...

Link to comment
Share on other sites

Vet at ved endel sykehus kan man søke utdanningsstilling som operasjonssykepleiere. De har da fått lønn under studiet mot at de har en bindingstid etter endt studie. Mulig det er det du tenker på. Vet ikke om det er slik fortsatt. 

Men ser ikke ut som det er noen bindingstid her: https://www.hvl.no/studier/studieprogram/2018h/ma-kso/

Link to comment
Share on other sites

On 29.12.2017 at 8:13 PM, Guest Sara said:

Hei!

 

Jeg bor i Bergen og vurderer videreutdanning i operasjonssykepleie, men forstår ikke helt hvordan denne bindingstiden fungerer helt....jeg ønsker å flytte etter endt utdanning, men slik jeg forstår det binder man seg i minst 2 år til til samme sykehus?  Noen som vet? Må ta det i Bergen ettersom denne videreutdanningen ikke finnes der jeg flytter til, men vil helst ikke være her 4-5 år til på grunn av dette...

Det du kan gjøre er å kontakte det sykehuset du ønsker å jobbe ved (dit hvor du vil flytte) og høre om muligheter for at de tilbyr deg utdanningsstilling? Da kan du bo i Bergen under studietiden og så ha bindingstiden på det nye stedet. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest trådstarter

Hei og takk for svar!

 

Hadde jeg visst om jeg flyttet nordover eller sørover kunne jeg nok hørt med sykehuset, men ingenting er sikkert og jeg ønsker ha den "friheten" til å ta avgjørelsen senere. Virker ikke som det fungerer å binde seg da så mulig jeg må ta opp vanlig lån og stipend fra lånekassen i denne perioden, selv om 80% av lønn høres veldig fristende ut..:(

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy