Jump to content
Sykepleiediskusjon

Jobbsøknad


Guest Spl90

Recommended Posts

Hei! Er sykepleier på 4 året, har 70% fast nattstilling jeg gikk rett i ved endt utdanning. Jobbet på samme arbeidssted nå i 10 år, og veldig klar for nye utfordringer. Jobber PR dagsdato i hjspl, og skal nå søke 100% på sykehjem. Jeg har aldri skrevet jobbsøknad før, og sliter veldig fælt. Er det noen som har gode tips? Er dårlig til å formulere meg når det gjelder egenskaper og kvalifikasjoner og hvorfor dem skal velge meg. Jeg føler selv jeg er en dårlig søker siden jeg kun har jobbet natt så vanskelig å trekke frem gode argumenter bortsett fra at jeg er selvstendig og lærevillig, bruker ofte lengste tid på å bli kjent på nye steder enn gjennomsnittet men er veldig klar over mine svakheter da..  håper på noen gode tips:-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville skrevet hvilken erfaring du har med pasientgruppen du kommer til å møte på et sykehjem. Ser du jobber i hjemmesykepleien og da har du mye erfaring du kan trekke frem.

-Ville lagt vekt på og fortalt om det er noe du er ekstra opptatt av innen geriatri, eller noen områder du kan mye om og er interessert i som er aktuelt på et sykehjem. Eksempler kan være  for eksempel demens, palliasjon, terminal pleie, diabetes osv. (fant bare på noen eksempler) Dette er mye viktigere informasjon enn at man er lærevillig og selvstendig.

Du kan også fortelle om arbeidserfaring fra før du ble sykepleier. Det har jeg gjort og fått jobb på det, fordi det var aktuelt.

Vet ikke hva bacheloroppgaven din handlet om, men er problemstillingen der relevant kan det også nevnes. Husk mye kan faktisk være relevant, selv om det ikke er direkte geriatri.

Det er også lurt å fortelle hvorfor du er spesielt interessert i å jobbe på sykehjem, og kanskje hvorfor nettopp det sykehjemmet du søker jobb på. 

Synes ikke du trenger å ta med at du bruker lang tid på å bli kjent på nye steder. Det kan du heller si hvis du blir innkalt på intervju og de spør om dine svakheter.

Du bør også fortelle om du har barn, hvilken alder og sivil status.

Dette er hva jeg kommer på i første omgang.

Lykke til!

 

Link to comment
Share on other sites

Fant denne i Sykepleien nå: https://sykepleien.no/2017/02/praksis-viktigere-enn-karakterer

Du kan jo lese den. Der står det endel som kan være relevant. Nå er ikke du nyutdannet, men har du vært i praksis steder som kan være aktuelt i forhold til sykehjem, kan du ta med det. 

Eksempel kan være hvis du i studietiden var i praksis på et sykehjem (skriv hva slags avdeling) Andre aktuelle avdelinger kan være palliativ avdeling, nyre lunge medisin, nevrologisk avdeling, generell indremedisin, geriatrisk avdeling, psykogeriatrisk avdeling, onkologisk avdeling. Sikkert flere avdelinger som kan være aktuelle. 

All slik informasjon betyr mer enn man skulle tro, og kan være avgjørende for at de nettopp velger deg :)

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy