Jump to content
Sykepleiediskusjon

Studere i voksen alder (30-40 år)


Guest Hanne

Recommended Posts

Guest Hanne

Hei!

Jeg vurderer sterkt å ta sykepleien. Jeg er utdannet og har en annen bachelor fra før,men har alltid hatt en drøm om å bli sykepleier. Jeg er gift og har 3 barn i alderen 2-8-9 år. Jeg er selv 36 år.

Nå tråler jeg internettet for å se hvor "attraktivt" det er å studere i voksen alder:D  Er det mange her inne som studerte i voksen alder? Hadde vært gøy å høre fra noen med den erfaringen!

 

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen hit :)

Det er flere her inne som har vært i samme situasjon som deg. Skal se om jeg finner noen av trådene. Jeg var ikke mer enn 23 da jeg begynte å studere, men det var flere på kullet mitt som nærmet seg 40 år. De var både med og uten barn. Tenkte aldri over at de var eldre enn meg og tror de trivdes på studiet.

Tror det er veldig lurt å følge drømmen sin. Vet det er flere har inne som har hatt god jobb og utdannelse fra før som har angret og fulgt drømmen sin om å bli sykepleier. 

Link to comment
Share on other sites

Selv var jeg over 30 da jeg begynte, ble pappa midt i studiet. Medstudenter var både 20 og 50 år - ikkeno stress. Har ikke angret en dag.. angrer bare på at jeg ikke gjorde det tidligere. Tok selv en annen bachelor midt på 2000-tallet en gang. Angrer mer på den :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Hanne

Tusen takk for mange fine linker Cathrine:)  Jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å følge sykepleier drømmen. 

 Takk Marius for svar! 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei. Jeg er 36 år, blir 37 år i år, og startet på sykepleien i fjor. Føler det er godt blandet, men selvfølgelig er majoriteten de unge. Vi "voksne" finner hverandre, og trives godt med de "unge" også. Angrer ikke på at jeg startet, og føler jeg i tillegg har en fordel av å være voksen student med all den livserfaringen vi har fra før. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy