Jump to content
Sykepleiediskusjon

Lindrende enhet på sykehjem


Sissel

Recommended Posts

Er det noen som jobber på lindrende avdeling i kommunen her? Jeg ønsker å vite litt om arbeidshverdagen deres ? alt i fra prosedyrer, type pasienter, om det er psykisk/fysisk tøft, mye tunge stell? Har ingen erfaring fra en slik plass, er det en blanding av sykehjem og sykehus siden det er mer prosedyrer enn på en vanlig sykehjemsavdeling? 

 

Link to comment
Share on other sites

Hei

Jeg jobber på en lindrende avdeling i kommunen. På en lindrende enhet kan man være borti mange forskjellige sykdommer, men det er hovedsaklig kreft som man møter på lindrende enhet. Da er det jo å hjelpe pasienten ut fra hva pasienten trenger og det har mye å si hvor langt i sykdomsforløpet pasienten er. Noen kan trenge hjelp til det meste av stell, forflytning osv, mens andre klarer mye selv. Det handler om å lindre all ubehag, fysisk og psykisk, og det kan være alt fra smerter, obstipasjon og sår, men det er også mye psykisk som uro, angst og bekymringer. Det er også mye forebyggende tiltak. Det er altså viktig å kommunisere med pasienter og familie om hva akkurat de trenger den tiden de er der. Altså så er det mye smertelindring på forskjellige måter. 

Man får lært mye på en slik avdeling, for man får litt av alt. Når det gjelder prosedyrer så er det mye forskjellig. Alt fra å legge inn urinkateter, dren, injeksjoner, stomi, smertepumpe. Det er disse jeg kommer på nå, men man får mye forskjellig. ut fra hva pasienten trenger. Det er en mellomting mellom langtidssykehjem og sykehus vil jeg si. Sikkert andre med andre erfaringer.

Skal du søke jobb eller skal du i praksis? :) 

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg trives :) Jeg føler jeg får litt av alt på en slik avdeling. Der jeg jobber er det både rom som er spesifikk for lindrende pasienter og andre rom som er for langtidspasienter, så det blir forskjellige arbeidsdager, noe jeg liker?

Lykke til :) 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy