Jump to content
Sykepleiediskusjon

praktiske feridgheter


Guest MissJuli

Recommended Posts

Guest MissJuli

Hei!

Jeg har stryket på praktiske ferdigheter i fjor, det var prosedyrer å sette inn kateter  SIK , sengeskift , ta puls og blodtrykk.

Jeg hadde en veldig grei gruppe som øvde sammen med meg, men jeg var ikke flink å dra til skolen å øve, nå skal jeg begynne første året på nytt igjen men er redd å ikke få grei gruppe.

Jeg er 33 år og veldig redd på grunn av aldrene min andre medstudenter ikke vil øve med meg.

Hva skal jeg gjøre for å bestå praktiske ferdigheter...noe tips inni her  ????

Link to comment
Share on other sites

Hvis du tenker på disse prosedyrene du beskriver over her så kan man øve på dette hjemme.

Kjøp et blodtrykksapparat og ta blodtrykk og puls på venner og kjente. Skaff deg utstyr til SIK, øv på alt fra å planlegge kateterisering hvilket utstyr man trenger, pakke opp sterilt, ta på seg sterile hansker osv.Selve kateteriseringen kan man man improvisere ved  feks lage et hull i et pussbekken. 

Vil også anbefale deg å søke opp de ulike prosedyrene på Youtube. Helsebiblioteket har også lagt ut gode beskrivelser av ulike fagprosedyrerhttp://www.helsebiblioteket.no/fagprosedyrer/ferdige/?index=80

Lykke til og bare spør hvis det er noe mer du lurer på :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Splstudent

Les på prosedyrene på varnett. Du kommer garantert til å få noen å øve med. Vær litt frempå når du starter på student igjen til høsten. Øv deg på å forklare prosedyren om hvorfor du gjør det, hvilke feil som kan oppstå og hvorfor, øv på å holde deg steril, øv inn den sterile trekanten. Man lærer av både teori og praksis. Du kan ikke utføre noe i praksis uten teori, og du kan ikke forstå teorien uten å utføre det i praksis. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy