Jump to content
Sykepleiediskusjon

Negler som smuldrer og brekker pga håndsprit


Nuttery

Recommended Posts

Hei,

Dette går vel under "ting som angår sykepleieren, men som ikke er direkte relatert til sykepleie".

På mine to arbeidsplasser går det ekstremt mye i håndsprit og overflatedesinfeksjon. Neglene mine nærmest smuldrer opp på oversiden, og brekker stadig. Er det noen andre som opplever dette? Det bedrer seg så fort jeg har litt lengre fri.. Hadde det ikke vært for det åpenbare hadde jeg brukt styrkende neglelakk :)

Er det noen som opplever dette som har noen gode tips? Spriter sikkert 50-60 ganger i løpet av hver vakt - minst.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke opplevd dette - hverken at neglene sprekker opp eller tørre hender, selv om det sprites hyppig. Hva er det åpenbare? Blank lakk er vel innafor er det ikke? eller går den i oppløsning den og av spriten? 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 7/7/2018 at 10:08 PM, MariusM said:

Har ikke opplevd dette - hverken at neglene sprekker opp eller tørre hender, selv om det sprites hyppig. Hva er det åpenbare? Blank lakk er vel innafor er det ikke? eller går den i oppløsning den og av spriten? 

Vi har i hvertfall som studenter fått beskjed om at lakk uansett farge- blank - ikke er tillat hverken på sykehus eller sykehjem

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy