Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hvilken videreutdanning kan passe meg?


Guest SPL_Videreutdanning

Recommended Posts

Guest SPL_Videreutdanning

Jeg er ferdigutdannet sykepleier og ønsker å begynne på videreutdanningen min nå før det går for lang tid. Da tror jeg med meg selv at jeg kommer til å slite mer med å komme i gang igjen. Det er uansett ikke poenget her:

 

Jeg er så usikker på hva jeg EGENTLIG vil. Er tre ulike felt jeg kunne tenkt meg - men jeg er ikke 100% overbevist.

 

1. Det jeg liker best hittil er jo lindring og kreft - men nesten ingen på den lindrende avd. jeg har vært på hadde videreutdanning i onkologi, og jeg føler ikke at lønnshevningen i forhold til å begynne å studere igjen er "verdt" det når man kan jobbe der som "vanlig" sykepleier.

 

2. Jeg synes anestesi virker veldig spennende - men jeg den store drømmen er jo ambulansehelikopter, jobbe ved et stort akuttmottak, offshore e.l. Føler ikke at kun å jobbe på en operasjonsavdelingen og møte pasientene der er det jeg vil - og det er jo der de aller fleste anestesispl jobber. Har også lest at mange i akuttmottak får jobb uten noen spesialutdanning innenfor dette feltet.

 

3. Jeg kunne også tenkt meg jordmorutdanning - men er redd for at jeg kanskje synes at kun å jobbe med 1 spesifikk pasientgruppe over laang tid kan bli litt ensrettet for meg. Jeg er et menneske som trenger litt variasjon. Du kan jo si at det "kun" er kreftpasienter i punkt 1 - men det er jo mennesker i alle aldre, kvinner og menn, ulike diagnoser o.l.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest Torill Johanne

Hei. Jeg vet ikke om du har bestemt deg ang videreutdanning siden det er ganske lenge siden du skrev dette, mem tenkte å komme med noen meninger.