Jump to content
Sykepleiediskusjon

Ny jobb?


Guest Silje

Recommended Posts

Hei!

Jeg har jobbet som sykepleier i 3 år, innen eldreomsorgen.

Selv om jeg trives så er jeg drittlei av underbemmaning, dårlig lønn og alt for mye ansvar.

 

Så jeg lurer litt på hvilke muligheter en har som sykepleier?

Alle sier at man har uendelig med muligheter som sykepleier, vel, de eneste annonsene jeg ser i avisen er stillinger på sykehjem/sykehus. Poliklinikk og slike typer jobber finner jeg aldri, de er jo så populære.

Så hjelp! Hvordan kan jeg finne en jobb på dagtid, som kan være utfordrende og spennende?

Link to comment
Share on other sites

Hei Sijle, velkommen :)

Vet ikke hvor du bor, men det finnes mange muligheter.

Jeg vet jo ikke hva du interesserer deg for, men her er noen eksempler på hvor man kan få dagarbeid:

Dagkirurgiske avdelinger, legesentere, bedriftsykepleie, lærer på vidregående innen helsefag.

Hvis du vidreutdanner deg blir det flere muligheter

Det kan selvfølgelig være vanskelig å finne en ledig jobb, men av og til kan det lønne seg å henvende seg direkte til en avdeling/arbeidsplass og høre om de trenger sykepleiere.

Lykke til, håper du finner en jobb du kan trives med :)

Link to comment
Share on other sites

...eller du kan jobbe i utlandet?

Jeg vet ikke noe om din situasjon (sivil status, barn, etc.), men det finnes et hav av muligheter også utenfor Norge. Det er også veldig spennende og utfordrende!

Bistandsorganisasjoner som f.eks. Leger Uten Grenser, Røde Kors m.fl. har behov for medisinsk personell. Det kreves litt innsats før du får jobbe i felt, men veien dit er også spennende.

Du har i tillegg forsvaret og offshorebransjen.

 

Det er det som er så fint med sykepleien synes jeg. Så utrolig mange muligheter!

 

/j

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy