Jump to content
Sykepleiediskusjon

Lekkasje etter fødsel?


Guest Tusselussa

Recommended Posts

Guest Tusselussa

Jeg har et litt kinkig problem med ufrivillig "drypping" av urin.

 

Jeg fikk barn for 4år siden, og fødselen var en fødsel etter læreboka, ingen komplikasjoner av noe slag :) Problemet mitt er at ca 2 år etter fødselen så begynte jeg å få problemer ned å holde på vannet. Det skjer kun når jeg er aktiv, og jeg er en svært aktiv person som både jogger, trener vekter og er rytter på høyt nivå. Det er ikke mye som kommer, men noen dråper som gjør at jeg må bruke truseinnlegg ved trening :(

 

Jeg har tenkt på om det kan være alt i fra kreft til dårlig bekken bunnsmuskulatur. Jeg "kniper" så ofte jeg kommer på det, og ridningen skulle vel bidra til å forhindre dette problemet...

 

Kan også legge til at jeg har hatt mye problem med låsninger i bekkenet etter fødselen, og har gått til kiropraktor med jevne mellom rom de siste 2,5 årene.

 

Hvilke tanker har dere? Jeg er ikke fornøyd med fastlegen min, så dette er ikke et tema jeg ønsker å ta opp med ham :(

 

Håper på mange svar, tips og forslag :)

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Vanskelig å svare på slike spørsmål. Men det jeg kan si er at stressinkontinens ikke er uvanlig å få for kvinner som har født. Det er derfor "alle" maser om disse knipøvelsene. Men det kan være mange forskjellige årsaker til at man blir inkontinent. Så det riktige av meg vil være å si at du bør ta kontakt med lege som kan undersøke deg. Hva med å be om en henvisning til gynekolog? De kan mye om dette.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Tusselussa

Huff :( Jeg synes det er skikkelig pinelig slike ting... Jeg har ikke sagt det til mannen min heller :( Men med stressinkontinens så burde jeg vel få lekkasjer ved nysing og hosting og slikt?? Kommer ingenting da.. Kun når jeg trener :/

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy