Jump to content
Sykepleiediskusjon

Alder på videreutdanning


Feline

Recommended Posts

Jeg var ferdig sist jul. De aller fleste på kullet var nok over 40 år. Trodde jeg ville være eldst, 53 år nå, men det var jeg ikke.

Et par stykker hadde allerede blitt bestemødre. Minstemann på kullet var i 30 årene.

 

Nå var dette på kreftsykepleie og der er ofte alderen høyere enn på mange andre videreutdanninger,tror jeg.

I allefall så de yngre ut på anestesi,operasjon og intensiv utdanningene. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg var ferdig sist jul. De aller fleste på kullet var nok over 40 år. Trodde jeg ville være eldst, 53 år nå, men det var jeg ikke.

Et par stykker hadde allerede blitt bestemødre. Minstemann på kullet var i 30 årene.

 

Nå var dette på kreftsykepleie og der er ofte alderen høyere enn på mange andre videreutdanninger,tror jeg.

I allefall så de yngre ut på anestesi,operasjon og intensiv utdanningene. :)

 

Ja det tror jeg også at intensiv, anestesi og operasjon ofte har en lavere gjennomsnittsalder. Men hesesøster tror jeg har en ganske høy gjennomsnittsalder. Egentlig spiller det ingen rolle, flott at sykepleiere i alle aldersgrupper spesialiserer seg om de har lyst. Finnes det egentlig en øvre aldersgrense?

Link to comment
Share on other sites

Ja det tror jeg også at intensiv, anestesi og operasjon ofte har en lavere gjennomsnittsalder. Men hesesøster tror jeg har en ganske høy gjennomsnittsalder. Egentlig spiller det ingen rolle, flott at sykepleiere i alle aldersgrupper spesialiserer seg om de har lyst. Finnes det egentlig en øvre aldersgrense?

 

Jeg tenkte mer på "nedre aldersgrense" og i forhold til det sosiale ;) litt kjedelig å være den eneste i klassen på noen-og-tjue, når resten er over femti med barnebarn... (Neida, jeg har ikke sagt at 50 er gammelt! -men man er gjerne på litt forskjellige stadier i livet) ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy