Jump to content
Sykepleiediskusjon

Vaksiner


NurseB

Recommended Posts

Hvilke vaksiner har du som sykepleier tatt med tanke på yrket? Jeg vurderer sterkt å ta Hepatitt-vaksine med tanke på stikkskader o.l. som kan oppstå før man aner det. Er det noen andre vaskiner man burde ha når man jobber på sykehus?

Link to comment
Share on other sites

Hvilke vaksiner har du som sykepleier tatt med tanke på yrket? Jeg vurderer sterkt å ta Hepatitt-vaksine med tanke på stikkskader o.l. som kan oppstå før man aner det. Er det noen andre vaskiner man burde ha når man jobber på sykehus?

 

Smart, fort gjort å stikke seg ja ... hva anbefaler egentlig bedriftshelsetjenesten?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fullvaksinert mot alt egentlig jeg. Hadde praksis i Uganda, og da ble jeg vaksinert mot både det ene og det andre.

Ellers hadde jeg nok tatt hepatitt vaksine, siden vi får det gratis på jobben.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hei!

 

Jeg skal snart ut i sykehuspraksis. Jeg er 25 år og har enda ikke hatt vannkopper.

Bør jeg vaksinere meg?

 

Du kan se her hva folkehelseinstituttet skriver på sine sider om vannkoppvaksine: http://www.fhi.no/ew...1:6043:23:::0:0

Jeg vil råde deg til å ringe folkehelseinstituttet, der har de en egen vaksineavdeling som gir råd til helsepersonell. De burde kunne hjelpe deg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Guest guest

Hei!

 

Jeg skal snart ut i sykehuspraksis. Jeg er 25 år og har enda ikke hatt vannkopper.

Bør jeg vaksinere meg?

finnes vel ikke vaksine mot vannkopper...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy