Jump to content
Sykepleiediskusjon

Tv serien "Sykehuset"


Cathrine

Recommended Posts

Jeg synes det var gøy å se fra nye Ahus, men hadde kanskje ønsket at de hadde gått mer i dybden i de ulike pasientsituasjonene.

Tenkte helt som deg i begynnelsen, men kom frem til at det bare var sykepleieren i meg som savnet info nok om pasienten etc. Ingen andre her i huset som reagerte, nemlig. Ingen andre jeg har snakket med heller, faktisk.

Link to comment
Share on other sites

Hihi, du har nok rett ;)

Men litt mer kunne de tatt med for å tilfredstille helsepersonelll ;)

Noen som så den jordmorserien som gikk i våres. Der gikk de litt mer i dybden, men det var vel en annen vinkling på det programmet....

Men jeg kommer til å se mer på "sykehuset". Noen som vet hvor mange episoder det er. Så det var kommet ganske langt, så kanskje det snart er slutt ;)

Noen som så episoden i går forresten? Vi fikk vel aldri vite hva det var med det lille barnet som hadde hoven arm... Og hva med den kvalme damen, klarte de å hjelpe henne, og mannen som trengte metadon, men som fikk vival i påvente. hvordan gikk det med han? Slike spørsmål ble jeg sittende igjen med....

Link to comment
Share on other sites

Jeg elsker "sykehuset" og er en ivrig seer. Jeg har heller ikke tenkt over at de burde gå dypere... hehe:) Har tenkt at dette er jo mennesker fra det virkelig liv, som kanskje ikke vil "outte" seg alt for mye på tv? Jeg opplevde ikke at man gikk noe dypere på jordmødrene? Men, så har det kanskje noe med at dere tenker som fagpersonell, og har opplevd mange pasientsituasjoner, og det har jo ikke jeg enda? ;)

 

Dette er jo sesong nummer 2, og episoden igår var nr 24. Forrige sesong hadde 40 episoder.

Alle tidligere episoder kan du se på webtv på tv3.no, så da kan du starte heeeelt på nytt om du vil ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Jeg og ungene har kost oss med Sykehuset i flere måneder. Vurderte nesten å starte en aksjon for å få TV3 til å sende det kl 1930 istedenfor, syns ungene kom litt sent i seng nemlig. Eldste jenten her er bombesikker på at hun skal bli sykepleier som mamma (NÅR jeg kommer meg gjennom studiet), og hun lever seg sånn inn i handlingen, gråter stadig vekk noen tårer enten det er eldre menn som er litt redd for å dø eller et lite barn som har vondt i magen.

 

Yngste jenten min er sikker på at hun blir superstjerne når hun skal på Haukeland til høsten! Det er jo en selvfølge det at det rusler et filmteam rundt å filmer alle som er på sykehus vet dere vel?

Link to comment
Share on other sites

Her i huset er det bare jeg som synes programmet er spennende. Mine to sønner er i hvertfall helt sikre på at de ikke skal bli sykepleiere eller noe annet helsepersonell. De fortsår ikke hvordan jeg kan like å jobbe med syke mennesker. For en trist jobb sier de :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy