Jump to content
Sykepleiediskusjon

Utsette eksamen


janne

Recommended Posts

Hvordan er det å utsette en eksamen.

 

Går 1. året. i desember har vi eksamen i anatomi.

Jeg sliter veldig med dette.

Føler jeg må ha lang tid på å lese...

Tenkte jeg kanskje kunne lese i jula og ta den på ny året om det går.

 

 

Eller skal jeg lese og lese og gjøre mitt beste nå...hat 1,5 mnd. på meg.

 

Er ikke helt vant med studielivet ennå, det har tatt sin tid å komme inn i rutiner :)

Men etter jul da blir det andre boller:-)

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er det å utsette en eksamen.

 

Går 1. året. i desember har vi eksamen i anatomi.

Jeg sliter veldig med dette.

Føler jeg må ha lang tid på å lese...

Tenkte jeg kanskje kunne lese i jula og ta den på ny året om det går.

 

 

Eller skal jeg lese og lese og gjøre mitt beste nå...hat 1,5 mnd. på meg.

 

Er ikke helt vant med studielivet ennå, det har tatt sin tid å komme inn i rutiner :)

Men etter jul da blir det andre boller:-)

 

Jeg tror ikke det er mulig å få utsatt en eksamen sånn helt uten videre. Da tror jeg det må søkes om, og at du må ha langt mer tungtveiende grunner enn det du oppgir her ;) Vet ikke helt hvor du legger lista, om du har planer om å sikte deg inn på en A eller om målet bare er å stå. Om det er det siste, så får du tenke som så, at står du ikke så får du heller ta den om igjen når neste sjanse byr seg. For det er jo alltid mulig, å ta den opp igjen. ;)

 

Jeg regner med at det er mange i samme båt som deg, og mange som føler slik du gjør. Det er vanskelig å få gode leserutiner og man føler ikke at man leser nok. Jeg skal selv ha eksamen i AFB i Desember og fatter ikke hvordan jeg skal klare å lære meg alt. Min måte å løse det på er å jobbe med gamle eksamensoppgaver samtidig som jeg leser, passer alltid på å få med meg forelesningene og følger godt med og noterer. Et annet lite tips: Kjøp deg DVD samlingen "Det var engang...Livet" der får du anatomi VELDIG forenklet, men du får iallefall noen knagger å henge det på ;) Fungerer kjempebra for min del.

Og nå har jeg lagt medikamentregning på hylla (som jeg også skal ha eksamen i, i Desember) og satser alt på Anatomien. Også får jeg ta medikamentregningen etter AFB eksamen, for den er garantert enklere å ta om igjen enn AFB.

 

Lykke til, du klarer dette vettu! Du må bare bestemme deg for det ;) Og tenk så deilig å slippe å lese i jula om det går bra! Og gjør det ikke, så tar du den om igjen ved neste anledning! :)

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er det å utsette en eksamen.

 

Går 1. året. i desember har vi eksamen i anatomi.

Jeg sliter veldig med dette.

Føler jeg må ha lang tid på å lese...

Tenkte jeg kanskje kunne lese i jula og ta den på ny året om det går.

 

 

Eller skal jeg lese og lese og gjøre mitt beste nå...hat 1,5 mnd. på meg.

 

Er ikke helt vant med studielivet ennå, det har tatt sin tid å komme inn i rutiner :)

Men etter jul da blir det andre boller:-)

 

Husk at dersom du utsetter eksamen vil det bare hope seg opp senere. Man kan heller ikke bestemme selv når man vil ta opp igjen en eksamen, skolen bestemmer hvilke datoer dette skal skje. Ofte får man ikke ta opp igjen før neste kull skal ha samme eksamenen, og da har du kanskje en annen eksamen å fokusere på i tillegg?

Jeg ville lest mest mulig og prøvd å ta eksamen nå, og heller bare ta den opp igjen senere om du får dårligere karakter enn du ønsker.

Link to comment
Share on other sites

Stakkars deg Janne, forstår så godt den vonde følelsen du sikkert har nå.

Likevel er det nok lurest å bare hoppe i det og ta eksamen nå til jul, slik de andre her sier ;)

For etter jul kommer det nye oppgaver og eksamener og da blir det bare verre for deg.

Du har jo over en måned på deg og det er egentlig ganske lenge. Sett av litt tid hver dag så det ikke hoper seg opp for deg.

Husker da jeg leste til denne eksamenen kunne jeg ikke forstå hvordan jeg skulle klare å lære alt sammen.Jeg tenkte at jeg kommer sikkert til å stryke, men utrolig nok så gikk det faktisk veldig bra.

Så dette kommer du til å klare, det er jeg sikker på ;)

 

 

Masse lykke til med lesingen, jeg skal tenke på deg ;)

Link to comment
Share on other sites

Hopp idet...

kjipt når det hoper seg opp tenker jeg! Har ikke dere noen oppgaver eller noe som er litt retningsgivende da? evt. se om det ligger ute noen gamle eksamensoppgaver som kan lede deg på rett vei! Hvis ikke, kan du snakke med faglærer...her er de hvertfall flinke å hinte litt om hva som er aktuelt og ikke!! ;)

 

Husker jeg grudde meg veldig da vi skulle ha denne, men det gikk kjempebra...ønsker deg lykke til! Det er utrolig hvilken kunnskap man sitter inne med uten å vite det...det kommer somregel endel på eksamensdagen som du ikkke visste at du kunne!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy