Jump to content
Sykepleiediskusjon

Nattevakter


Nursen

Recommended Posts

jepp. noe ekstra har vi tross at jeg jobber på sykehus og ikke i kommunen...*ler*

35000 ekstra i året for 100% natt så graderes dette ned til 50%

Jobber man under 50% natt så får man ikke noe ekstra utover kveld og natt tillegget.

 

-Levaxin-

 

Jeg jobber 100% natt da :-)

Link to comment
Share on other sites

jeg har 18000 ekstra i full stilling dvs 331 tusen med 8 års annesitet.

 

Jeg lurer på om dere nattevakter har mange "ekstra " oppgaver vi legger medisiner på natt, vanner blomster etc.

Det er ikke lov å pålegge nattevaktene ekstra jobber!

I utgangsounktet er nattarbeid ulovelig, men vi har dispensasjon til å gjøre det vi MÅ på natt, ikke noe som fint kan gjøres på dagen.

Hadde et verneombud på natt som var svært nøye med det!

Link to comment
Share on other sites

jeg har 18000 ekstra i full stilling dvs 331 tusen med 8 års annesitet.

 

Jeg lurer på om dere nattevakter har mange "ekstra " oppgaver vi legger medisiner på natt, vanner blomster etc.

 

Der jeg jobber, så legger sykepleieren en fast dag medisiner i ukesdosett for uka etter.

Vi vasker også rullestoler/matbrettt og rullatorer.

 

Dette er noe nattevaktene selv har "bedt" om å gjøre. Feks medisiner tar litt tid, og tid er det ikke mer enn det må være av på dag/kveld. Ergo er natta fin til det.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kvelds/natt-tillegget er vel det tillegget som reguleres etter grunnlønnen.

Jeg har 54 kr tillegg for kveld/natt og 35 kr tillegg for lør/søn (det er vel likt for alle ,tror jeg). Så f.eks.på lørd/sønd natt skal man vel ha begge tilleggene...............

Link to comment
Share on other sites

Da jeg jobbet fast på natt så var jeg lønnet som avd.spl.-natt og natttillegget var da også høyere fordi grunnlønna var høyere.

 

Bakvakt får vi ikke noe for, selv om jeg skulle ha spl.-ansvaret for tre etasjer .

Før fikk vi 200 kr ekstra for hver bakvakt, men da vi klaget på beløpet så bestemte kommunen seg for å fjerne det helt ! :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy