Jump to content
Sykepleiediskusjon

2. studieår... Hjelp!


dronningbia

Recommended Posts

Ja, nå begynner vi å nærme oss halvveis i 2. studieår, og hjelpe meg, det har vært travelt! Har ikke hatt tid til så mye annet enn skole, og det er jo forsåvidt ok, for en periode! ;)

 

Hadde vært intressant å hørt hvordan 2. studieår er organisert hos dere, for det er sikkert variasjoner vil jeg tro!

 

Her har vi 10 arbeidskrav som skal i mappa, 5 av dem er nå ferdigstillt og sendt inn. I tillegg har vi en praktisk-teoretisk eksamen på 7500 ord som skal forsvares muntlig etter 1. praksisperiode (data samles inn under praksisen), 2 logger pr. praksis uke, egne mål, egenevalueringer, sykepleiefortellinger (til refleksjonsgruppe i praksis) og et eller to arbeidskrav som ikke skal i eksamensmappa, men som må inn for å få læringsmappa godkjent. I tillegg skal vi lese til eksamen i pato, og regne litt så vi står godt rustet i forhold til eksamen i medikamentregning.

 

Også har jeg sikkert glemt noe også, føler jeg mister litt oversikten her... Føler at nesten alt er lagt til 2. studieår jeg, 1. året var jo pice of cake! Har også hørt 3. studiår er et kose-år, med nesten bare praksis (+en aldri så liten bachelor...)! :P

 

 

Hvordan har dere andre 2. års studenter det?

Link to comment
Share on other sites

Ja, nå begynner vi å nærme oss halvveis i 2. studieår, og hjelpe meg, det har vært travelt! Har ikke hatt tid til så mye annet enn skole, og det er jo forsåvidt ok, for en periode! ;)

 

Hadde vært intressant å hørt hvordan 2. studieår er organisert hos dere, for det er sikkert variasjoner vil jeg tro!

 

Her har vi 10 arbeidskrav som skal i mappa, 5 av dem er nå ferdigstillt og sendt inn. I tillegg har vi en praktisk-teoretisk eksamen på 7500 ord som skal forsvares muntlig etter 1. praksisperiode (data samles inn under praksisen), 2 logger pr. praksis uke, egne mål, egenevalueringer, sykepleiefortellinger (til refleksjonsgruppe i praksis) og et eller to arbeidskrav som ikke skal i eksamensmappa, men som må inn for å få læringsmappa godkjent. I tillegg skal vi lese til eksamen i pato, og regne litt så vi står godt rustet i forhold til eksamen i medikamentregning.

 

Også har jeg sikkert glemt noe også, føler jeg mister litt oversikten her... Føler at nesten alt er lagt til 2. studieår jeg, 1. året var jo pice of cake! Har også hørt 3. studiår er et kose-år, med nesten bare praksis (+en aldri så liten bachelor...)! :P

 

 

Hvordan har dere andre 2. års studenter det?

 

Hei!

Jeg er også andre 2.års student. Syntes det hørtes ut som du har mye mer å gjøre enn hva jeg har, er nå i praksis selv, der skal jeg levere logg for hver uke, 4 refleksjonsnotater, datasamling og pleielan. Egne mål for praksis, refleksjonsgrupper *3. Vi hadde med. regning første året, så jeg syntes første året var ganske hardt.

 

Har hatt sykdomslæreeksamen før jeg startet praksis for 4 uker siden. "sukk" Så jeg har bare mappeeksamen før jul. Deilig å tenke på nå! Vi har 7 studieoppgaver som skal i mappen, den skal leveres i april.

 

Når jeg ramser opp her så er det jo en del jeg har å gjøre om dagen. Får ikke tid til så mye annet an skole fortiden. Tror at 3.året for min del er ganske likt 2. året, mye oppgaver. Det er det som tar tid syntes jeg. Lykke til videre med studiet!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hei hei! ;)

Jeg er selv 2 års-student. Er endelig ferdig med det første semesteret som har vært et rotteræs uten like! med eksamenskrav, caseoppgaver og ikke minst eksamenslesing! Ser virkelig frem til å komme meg ut ipraksis nå etter jul! Skal da ut i sykehuspraksis med kriurgi som hovedfokus og medisin som bifokus og det gleder jeg meg til! Gynekologisk i 8 uker, så en liten tur på kardiologisk i 6 uker deretter skal jeg avslutte med 4 uker igjen på Gyn. så dette ser jeg virkelig frem til! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy